• jamex

Äppelcidervinäger mot UVI?

Har inte konstaterad UVI, men känner att det svider lite ibland. Kan man dricka äppelcidervinäger? Det borde ju försvåra betydligt för eventuella bakterier! Dels OM det finns några men också i förebyggande..?

• Svar på tråden Äppelcidervinäger mot UVI?
  • Caelum

Jag dricker färskpressad citron och tranbärsjuice.. för mig försvinner den svidande känslan av det.. Äppelcidervinäger vet jag inget om..

• jamex

Tack för ditt svar! Tranbärsjuice är ju gott! Dricker du "vanlig" typ lättdryck från ica eller någon speciell? Hur mycket? Hur mycket citron? Knepigt att peta i sig en citron om dan , hihi!

• Caelum

Hmm är den här Jokk tror jag nog den heter, den köper jag Hmm pressar nog en citron och sveper ibland när jag tycker det behövs, eller hur man ska uttrycka sig, tranärsjuice dricker jag varje dag nuförtiden Lycka till!

• Glass

Tranbärsjuice och likaså lingonjuice innehåller ämnen som gör att bakterierna inte trivs i urinblåsan. Det är till och med så finurligt att bakteriernas "hakrar" som de har och använder frör att kunna klättra uppåt urinröret, blåsan och sedan vidare upp, blir förlamade av det ämnet och därmed så fäster de inte lika bra

Det ska nog vara riktig juice och inte lättdryck.

Juicen gör ochskå att miljön i blåsan blir surare och då trivs bakterierna ännu mindre

Jag har ingen sidfot...
Svar på tråden Äppelcidervinäger mot UVI?