• Lumut

Vill ha ljust hår igen, hur göra?

hej
    jag hade färgat mitt år ljuust ljust blondt. Passar till min korta frisyr, har haft så något år så jag äslakade det.
    Men efter ett impulsivt ryck och i behov av för'ändring har jag tonat över den till mellanbrunt, passar bra i det men trivs inte alls som brunett.
    Kan man på något sätt få färgen ljusar är tonat mörkbrunt och jag vill ha blondt igen!
    Någon frisyr lr liknande som har tips?

• Svar på tråden Vill ha ljust hår igen, hur göra?
  • Lillstrumpa  78

Gå till frissan så kan de nog hjälpa dig o bleka ned det igen det är mkt bättre än att försöka fixa d själv m blekning. Kan bli dåligt resultat då..

• Lumut

Någon frisör lr så kanske som har ideér?

• Chiiiicka

hejsan
    jag hade blont sen svart hehe, men ångrade mig då köpte jag sådan här avfärgning och sedan blekmedel och de fixaxde de sen la jag i den färgen jag ville ha igen =)
    e mycket billigare än att en frisör ska fixa de mitt blev skit bra fast jag hade kol svart hår så.

• sandras81

Jag ska göra mitt hos frisör. Fast det kostar massa pengar....

Så massa slingor till att börja med.

Hur mörkt hår har du nu TS?

Stolt mamma till Filippa 080206
  • MissSophiaS

köp ett slingkit och avfärgning. många små slingor. upprepa tills du är nöjd. använd sedan en kartong blekmedel, så blir det supernajs! så har jag gjort! funkar utmärkt!

• memorya
    SoR skrev 2008-08-19 13:04:58 följande:
    köp ett slingkit och avfärgning. många små slingor. upprepa tills du är nöjd. använd sedan en kartong blekmedel, så blir det supernajs! så har jag gjort! funkar utmärkt!
    Jag va också blond förr i tiden men färgade brunt och sedan rödbrunt o nu svart... Vill så gärna bli blond igen men när jag försökte bleka dt så blev de givetvis orange/gult :) Vart köper man avfärgning?
  • sandras81

Gjorde du egna slingor? På det svarta?

Avfärgning finns att köpa tex på Ica!

memorya skrev 2008-08-19 13:14:14 följande:
    Jag va också blond förr i tiden men färgade brunt och sedan rödbrunt o nu svart... Vill så gärna bli blond igen men när jag försökte bleka dt så blev de givetvis orange/gult :) Vart köper man avfärgning?
  • Jiji

Har du bra hårkvalitet så köp avgärgning och sen de slingor/blekmedel du vill ha. Avfärgning är ju blekmedel, gör 6 nyanser ljusare.

• Hedebris

jag var blond,
    sen färgade jag håret rött...misstag

jag har varit hos frisören och slingat det 5ggr sen dess. NU är det röda borta...

men jag har änsålänge bara betalt för en av gångerna då det är min kompis som är frisör.
    Hon måste bara ta betalt när hon tar folk på salongen. fixar vi det hemma hos henne får jag det gratis

• Hedebris

glömde en sak...

SILVERSCHAMPOO!!!

räddaren i nöden! tar bort gula, orangea och röda pigment i håret

• sandras81

Men tar silverschampoo bort röda pigment?

Hedebris skrev 2008-08-19 13:25:43 följande:
    glömde en sak...SILVERSCHAMPOO!!!räddaren i nöden! tar bort gula, orangea och röda pigment i håret
  • Hanan

Vill du göra det på ett mer naturligt sätt än avfärgning (blekning) och sedan färgning till önskad ton (som säkerligen är mest effektivt) så kan du alltid prova citron saft i håret samtidigt som du solar antingen solarium eller i solen (om nu solen vill titta fram mer i år)

• HellaiGbg

Gå till frisören! :) Annars kan ditt hår bli tio ggr värre...lovar dig. Har sett kunder som kommit in o gjort avfäärgning själv o det har blivit katastrof, allt beror ju på vilken grund du har i håret, dvs färg o sen även kvaliteten på håret. Kostnaden om det blir förstört om du gör det själv blir ju större om du sen ändå måste gå till en frisör.

• Lumut

hehe har faktiskt gjor tmisstagen en gång i tiden o då blev de som sagt orange!.
    men det är toning nu...undrar hur det reagerar med avfärgningen?
    Att tillägga har jag tejplöshår i nacken också..det e de...de blir svarta fläckar där då:P
    Oh håret e kort..så slingor ser nog konstigt ut:S
    Funderar på att tvätta de mkt..kan man testa o färga till en mellanblond färg kanske?
    Håller med att silverschampoo e såå bra!

• HellaiGbg

Testa Joico violettshampo, om man nu inte vill ha grått hår :)
    Den tar bort det oranga perfekt. Det är ungefär samma som silver men bättre...håret blir som sagt var inte grått o det är drygt.

• Lillstrumpa  78
    HellaiGbg skrev 2008-08-19 13:32:04 följande:
    Gå till frisören! :) Annars kan ditt hår bli tio ggr värre...lovar dig. Har sett kunder som kommit in o gjort avfäärgning själv o det har blivit katastrof, allt beror ju på vilken grund du har i håret, dvs färg o sen även kvaliteten på håret. Kostnaden om det blir förstört om du gör det själv blir ju större om du sen ändå måste gå till en frisör.
    jag har haft många hårkatastrofer o försökt fixa d själv.. d vart minst lika dyrt som o gå till frissan o fixa d.. fick då ist dubbel kostnad ju.. not so nice så gå o låt frissan fixa till d åt dig ist.
  • Lillstrumpa  78

skulle skriva håller med innan allt d andra jag skrev.. verkade ju dumt o länka d tidigare inlägget annars

Svar på tråden Vill ha ljust hår igen, hur göra?