• Magnolinda

Tråden för oss äggdonatorer Nr 6

Lillasnurre: Åh så stort att det gick vägen!! :)
    Jag kommer oxå donera på KS Huddinge när det är dax och undrar om du hade bett dem ringa eller om de ringer "automatiskt" och rapporterar hur det gått!?

• Magnolinda

Lillasnurre: Jag väntar på att de 6 månaderna ska gå, var där i april tror jag första gången och fick brev om att jag var godkänd. Så det är väl upp till dem att höra av sig när det hittar något par som passar. Blond och blåögd som man är...
    Gällande donatorer så uppmanade de mig att prata lite med väninnor och så, och då gärna inte helsvenska sådana då det är många ickenordiska som söker hjälp!

• Magnolinda

HannaS86:
    Jag har en släkting som har en utländsk pappa och jag tänkte göra henne uppmärksam på det, men hon har själv inga barn och nu börjar jag undra om det är så att de själva har svårt att få barn. Och om jag då håller mitt donerande hemligt, vilket jag har planerat, så kanske jag missar att kunna hjälpa dem om det skulle vara ett möjligt alternativ för dem med ÄD. Rörigt!

• Magnolinda

Har fått en plan nu!!! Går allt som det ska donerar jag okt/nov!

• Magnolinda

Nu i samband med att jag fick beskedet att det är dags snart gick jag in och läste lite om äggdonationen igen.
    Hakade upp mig på ersättningen som vi får;

Hur känner ni inför den??? Ni som har genomfört äggdonation - är det pengar som ska täcka medicinerna som man får plocka ut, eller är de gratis och pengarna för andra utlägg??

För om de är för andra utlägg, och ni som jag kanske säger "läkarbesök" på jobbet och egentligen inte behöver ta ledigt och därmed inte inkomstbortfall - Hur känner ni för pengarna???

Jag tänkte instinktivt såhär att skulle jag ha 4000 kronor över på kontot att bara spendera på mig själv så skulle jag köpa något lyxigt. MEN när jag tänkte på det idag så kändes det helt fel att göra det med pengarna - som om jag säljer mina ägg. Skulle aldrig kunna titta på den saken jag köpt utan att känna det obehaget - är ju inte för pengarna man gör det!!

Hur tänker ni?

• Magnolinda

HannaS86: Ja, det är sant - man är ju duktig!

qbtq: Ja, inser att jag kanske trots allt måste ta ledigt någon dag - och nu såg jag att jag bara har en semesterdag kvar i år så då blir det ju till att ta tjänstledigt.

Funderar på att göra något tillsammans med mina 3 barn för pengarna, det som blir över! Det skulle kännas bättre.

Annars är det en svindyr väska och en svindyr lampa som jag suktat efter jättelänge - men de får jag väl lägga upp en separat sparplan för! ;)

• Magnolinda

Känns så bra att ni finns här - kommer antagligen att vara jätteförvirrad när det är min tur att börja med medicinen. Jag har fullt sjå att komma ihåg att äta p-piller nu, har inte gjort det förr men gör det som ett steg i behandlingen så att de kan "styra" mig om jag förstår rätt.
    Kram!

• Magnolinda

HannaS86 - Ger dig en STOR kram och hoppas att du snart känner dig bättre!!!

• Magnolinda

Samtidigt var det faktiskt det som fick mig att tveka i beslutet om att bli äggdonator. Att jag ville vara anonym och inte behöva förklara för exempelvis mina barn om det en dag kom en person som blev till med hjälp av mitt ägg.
    Fast som ni säger så har ju barnen rätt att få veta sitt genetiska ursprung. Och jag är säker på att jag på ett avdramatiserat sätt någon gång i framtiden kan berätta för mina barn.
    Och appropå det så måste jag sätta mig och skriva det där brevet som ska sparas i arkiven. Hur gjorde ni med bilder, tog ni något från när ni var små oxå eller bara hur ni ser ut nu?

• Magnolinda

KS där jag ska genomföra donation vill att man skriver ett brev om sig själv, vad man är för person, vad man har för intressen och färdigheter osv, för att spara i journalen. För framtiden, om barnet/barnen vill veta vem man är men kanske utan att kontkata samt att själv kan jag ju råka ut för någon olycka och kanske inte lever om 18 år osv

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer Nr 6