• marie1973

Timlön som undersköterska

Lägger denna tråd i känsliga rummet då det handlar om löner.

Detta vänder sig till Undersköterskor.

Till mina frågor:

Vad har du för timlön?
    Hur länge har du jobbat?
    Var jobbar du? Psyk, omsorg, Äldreomsorg, sjukhus?

Jag själv har börjat jobba som timvikarie inom äldreomsorgen efter föräldrarledighet, klar uska sen 92 och har jobbat från och till men sammanlagt blir det ca 11 år. Jag fick 125 kr i timmen exkl semesterersättning.

Jag startar denna tråd av ren nyfikenhet.

• Svar på tråden Timlön som undersköterska
  • Krabbolina

timlön: 110:-
    har jobbat sedan 2005 men blev inte färdig usk förrän juni 2008. Som vårdbiträde hade jag 96:- Timlönen är utan semesterersättning.

Jobbar inom äldreomsorgen.

• älvanpurjo

blev nyfiken nu...
    blir färdig uska i jannuari 09 innom psykiatri
    så nu vill jag veta lite mera.

• Anonym

119,39 kr/timmen = 19700 kr i månadern, innan skatt, är usk, arbetat i 3 år.

• Anonym (uska)

Haha så dum jag känner mig..... Vet ju inte vad min timlön ligger på borde man det? Närman har en tillsvidare anställning... Uska sen hmm -92. Jobbat några år so timanställd, sen varit utomlands 2 år o mammaledig ett år. Fick sen jobb på sjukhus nov 2001 med en månadslön på 14500 plus ob. Idag har jag 21090kr plus ob.....

• Anonym (Hemtjänst)

Jag är färdig Uska sedan 2004 och har fast jobb men är tjänstledig nu och då jag jobbar extra har jag 126 kr i timlön, och sedan är det väl 15,12 i semesterersättning tror jag. I heltidslön har jag 20790 annars.
    Jag har jobbat på samma ställe sedan 2001 tror jag och började med betydligt lägre, det är mest på senare år som lönen stigit. Jag jobbar inom hemtjänsten och är alltså anställd av kommunen.

• trollmammsis

timlön ingen aning just nu...  i en annan stad hade jag 109 plus sem ers och ob.

har fast jobb nu med 19200:- ingångslönen för 1 år sedan var 17500:-

jobbat sedan 2004, varit mammaledig 1 gång under den tiden

• trollmammsis
    Anonym (Hemtjänst) skrev 2008-08-19 19:53:15 följande:
    Jag är färdig Uska sedan 2004 och har fast jobb men är tjänstledig nu och då jag jobbar extra har jag 126 kr i timlön, och sedan är det väl 15,12 i semesterersättning tror jag. I heltidslön har jag 20790 annars.Jag har jobbat på samma ställe sedan 2001 tror jag och började med betydligt lägre, det är mest på senare år som lönen stigit. Jag jobbar inom hemtjänsten och är alltså anställd av kommunen.
    Du jobbade som biträde innan??  skönt att höra att lönen har stigit iaf
  • Anonym (uska)

Man bör ej gå back i löneytv trots mammaledighet. Jag har varit mamma ledig 2 gånger under min tid på detta jobb o trots det fått bra löneökning..... Fast hört om folkpå jobbet som blivithämmade i sin löneutv pga mammaledighet. Då gör arbetsgivarenfel har jag hört...

• trollmammsis

nej man ska få vara med trots mammaledighet.  sambons brors tjej har fått ökning varke år och hon har varit hemma 3 år tror ja i sträck

• Anonym (Hemtjänst)

"Du jobbade som biträde innan?? skönt att höra att lönen har stigit iaf"

Jo jag jobbade som biträde från början och hade väl en ingångslön på kanske 13000 då.. Men pluggade upp usk och hobbade extra samtidigt och fick då en lön på 17900 tror jag och sedan har den gått upp de senaste åren lite..
    Fast pluggar nu igen och då är det väldigt skönt att ha fast lön på sommaren, ganska bra pengar också om man jämför med många andra studenter..

• trollmammsis

ja i gävle hade jag ingångslön på 16 500:- hade vik och timmis men i uppsala fick jag fast och maj 07 hade jag 17 500 men from jan 08 fick jag 19 200 :- ökningen ii sig var ju bra men inte lönen...och där jag är nu (bytte avd i mars) så har jag tydligen mer i lön än 3 andra så det ser ju inte så ljust ut inför nästa förhandling..

när brukar dom vaar egentligen? har aldrig haft nån utan bara annat samtal och sen fick jag bara ett papper med min nya lön.. SÅ SKA det inte heller vara!!

• xandra84

Jag har arbetat som timmis i 3 år, började med 91.27 och har idag 103 i timmen, blir färdig usk i januari 2009. Nu när det nya avtalet gick igenom fick jag förhöjning med 8 kr i våras..

• vivi85

Jobbar som uska. Blev färdig uska juni 2005.. Har jobbat inom äldreomsorgen. Även vart mammaledig 2ggr. Har en timlön nu på 110kr + nattob+ sem.ers (jobbar bara som tim) Började med 90.91kr/tim

• Anonym (usk)

jobbar på sjukhus sen ett år tillbaka, började direkt efter avslutad usk utbildning. började på 15000 men gick upp till 16600 efter bara ett halvår. vet ej vad det blir i timmen.

• Anonym

Blev färdig usk 2001. Har 109 kr i timmen, jobbat av och till inom kommunal vård/omsorg sedan 1998. Har efter usk "examen" läst in både psykiatri/mentalskötarutbilding och akutsjukvårdskurser.
    Är färdig sjuksköterska om ca 1 år.
    Hoppas lönen går upp några kr i timmen åtminstone!

• Anonym (uska)

Tyvärr har jag ssk på mitt jobb som har lägre i månaden än mig, det är skamligt....

• Anonym (Sara)

Jag blev färdig usk 2001, jobbade då inom hemtjänsten och hade den fantastiska lönen 70kr/h... Nu jobbar jag inom kommunen, på ett äldreboende. Har 138kr/h - men är tillsvidareanställd och har månadslön (22700kr). Självklart tillkommer OB.

Svar på tråden Timlön som undersköterska