tidig gravidmage = stor mage
Ja som rubriken lyder.. Vad är era erfarenheter? Jag har redan börjat få mage i v.10, är lite rädd för hur detta skall sluta. (jag äter o rör på mig som vanligt).
Ja som rubriken lyder.. Vad är era erfarenheter? Jag har redan börjat få mage i v.10, är lite rädd för hur detta skall sluta. (jag äter o rör på mig som vanligt).
vadå hur det ska sluta?
har du fått gravidmage eller tjockismage?
Är det första barnet? Jag fick gravidmage tidigt med andra barnet men magen var normalstor senare i graviditeten.
Men jag fick oxå stor mage tidigt, men jag hade fått barn 6 mån innan jag testade + igen. Plus att jag inte va direkt smal innan heller! Magen brukar kunna stanna av lite
När jag var gravid så syntes det också ganska tidigt på mig. Jag gick upp 16 kg, blev inte så jättestor. Jag gick ner allt efter ca fyra månader. Bara för att det syns tidigt så behöver det inte betyda att man blir stor senare under graviditeten. Äter du som vanligt och tränar så behöver du inte oroa dig tror jag!
Jag växte ut mina byxor i vecka 8 och jag fick en stor mage, men det berodde sannorligt på att jag gick upp 30 kilo i vikt. Mycket var vätska. Jag menar, bebisen kunde ju inte ha tagit så väldigt stor plats i vecka 8
Är min andra graviditet, min dotter är dock 10 år!! Så kan kanske inte skylla på att det är andra graviditeten och därför syns tidigare.. Hur länge minns kroppen tidigare graviditeter?
Jag har alltså fått en riktig rejäl tjockismage, en uppsvälld tjockismage.. är smal förövrigt så det ser ju misstämktsamt ut..
Jag fick mage tidigt! I v9 syntes det tydligt att jag var gravid, är smal. Nu är jag i v39 och har en liten mage för att vara så långt gången! Så att få mage tidigt behöver inte betyda en jättemage i slutet...
Jag har också fått stora magar tidigt i mina graviditeter men inte första. Man kan tro att det är tvillingar men magen måste inte vara större för det. Denna gång har jag fått enorm mage redan vid vecka 5 men det har varit mycke gaser som man kan få det är inte säkert att man känner av att det är gaser. Sen är det ju sommar och man kan få mycke vätska.
Tarmarna sväller väldigt mkt för en del. Jag är smal men är nu i v.6 och magen ser väldigt gravid ut. Som en ballong
På mig syntes det också väldigt tidigt men är i vecka 37 nu och har endast gått upp 7 kilo och magen är inte särskilt stor för att vara i slutet på graviditeten.