Larm utan rörelsedetektor
Finns det något huslarm som är utan rörelsedetektor? Jag vill alltså ha ett larm som jag kan ha på när jag är själv hemma på kvällarna, som går igång om nån försöker ta sig in genom dörr eller fönster.
Finns det något huslarm som är utan rörelsedetektor? Jag vill alltså ha ett larm som jag kan ha på när jag är själv hemma på kvällarna, som går igång om nån försöker ta sig in genom dörr eller fönster.
Är ju bara att köpa ett vanligt larmpaket och välja att enbart installera skalskyddet... dvs brytare i dörrar och fönster.
ja det finns det. Skal larm går på dörrar å fönster. med glas kross kännare på fönster?!
Okej, och kan ni tipsa om nån sida jag kan hitta det på?
Vi har larm från Sector alarm och vi har både rörelsedetektorer och nattläge, det är en inställning de gör. På natten sätter man på "home-läget" och då kan man röra sig hemma men ytterdörren och förrådsdörren är larmade.
Att ha skallarm till alla fönster och dörrar blir nog väldigt dyrt. Ett alternativ är att ställa in rörelselarmet så att bara en våning är larmad (om man har mer en en våning alltså).
villaagarna.tryggahem.nu/&sct_id=13&subcategory2=0
Så slipper du månadsavgift med, men du kanske vill ha med utryckning ?
Mumin
Det låter jättebra! Vad får ni betala för det? Är det en engångskostnad eller månatlig kostnad?
War
Det verkar bra, lutar mot deras.