• LillaFruHasselblad

Larm utan rörelsedetektor

Finns det något huslarm som är utan rörelsedetektor? Jag vill alltså ha ett larm som jag kan ha på när jag är själv hemma på kvällarna, som går igång om nån försöker ta sig in genom dörr eller fönster.

• Svar på tråden Larm utan rörelsedetektor
  • War

Är ju bara att köpa ett vanligt larmpaket och välja att enbart installera skalskyddet... dvs brytare i dörrar och fönster.

• buffe

ja det finns det. Skal larm går på dörrar å fönster. med glas kross kännare på fönster?!

• LillaFruHasselblad

Okej, och kan ni tipsa om nån sida jag kan hitta det på?

• Mumin

Vi har larm från Sector alarm och vi har både rörelsedetektorer och nattläge, det är en inställning de gör. På natten sätter man på "home-läget" och då kan man röra sig hemma men ytterdörren och förrådsdörren är larmade.

• Zabka

Att ha skallarm till alla fönster och dörrar blir nog väldigt dyrt. Ett alternativ är att ställa in rörelselarmet så att bara en våning är larmad (om man har mer en en våning alltså).

• LillaFruHasselblad

Mumin
    Det låter jättebra! Vad får ni betala för det? Är det en engångskostnad eller månatlig kostnad?

• War
    Zabka skrev 2008-08-19 21:16:13 följande:
    Att ha skallarm till alla fönster och dörrar blir nog väldigt dyrt. Ett alternativ är att ställa in rörelselarmet så att bara en våning är larmad (om man har mer en en våning alltså).
    Beror ju HELT på hur man bor, att skallarma en lägenhet är inte speciellt dyrt.

Villor kostar ju självklart mer, men som du säger kan man göra sneaklösningar. Tex att sätta en rörelsedetektor i områden som inte används under natten.
  • LillaFruHasselblad

War
    Det verkar bra, lutar mot deras.

• Mumin
    LillaFruHasselblad skrev 2008-08-19 21:17:03 följande:
    MuminDet låter jättebra! Vad får ni betala för det? Är det en engångskostnad eller månatlig kostnad?
    Man kan betala månadsvis eller årsvis. Tror det ligger på 3-400 kr per månad. Vet inte exakt för det betalas av vårt företag då vi larmar mest pga det.
  • Zabka
    War skrev 2008-08-19 21:18:41 följande:
    Beror ju HELT på hur man bor, att skallarma en lägenhet är inte speciellt dyrt. Villor kostar ju självklart mer, men som du säger kan man göra sneaklösningar. Tex att sätta en rörelsedetektor i områden som inte används under natten.
    Så sant så, ju färre fönster desto billigare
  • War
    LillaFruHasselblad skrev 2008-08-19 21:21:26 följande:
    WarDet verkar bra, lutar mot deras.
    Man kan ju annars köpa via Clas Ohlsson mflr... larmpaket är ingen bigdeal idag.
Svar på tråden Larm utan rörelsedetektor