Tycker alla verkligen att en egen bebis är den sötaste i universum?
Hej alla föräldrar
Är det verkligen så att alla föräldrar tycker att en eget barn är alldeles onormalt gulligt?
Häromdan när jag skulle passa en liten trårig flicka (en bekants bekant) sade jag till hennes mamma, liksom för att det hör till, att "Å, så söt hon är". Och mamman svarade med mycket stort allvar: "Ja, alla säger att hon verkligen är alldeles ovaaanligt söt."
Jag blev faktiskt lite paff. Flickan var ganska mullig, lite snorig och smutsig om kinderna. Plus att hon var klädd i en skrynklig trikådräkt och med korviga strumbyxor. Inte stereotypen för en "ovaaanligt söt" tjej, alltså.
Jag undrar helt enkelt om det hör till att man blir så här när man får egna barn. Att man liksom förlorar alla begrepp om vad som är gulligt och duktigt och tycker att ens egna barn är fullständiga i allt? Skulle vara kul att veta ...
Hils,
Än så länge (förhoppningsvis inte alltför länge) barnlös
(Jag har inget emot varken tjejen jag passade eller hennes mamma. Det är ju bara bra om hon tycker att hennes dotter är så söt - det var liksom bara en lite märklig erfarenhet för mig och därför vänder jag mig till er ...)