• Sylvia

Tycker alla verkligen att en egen bebis är den sötaste i universum?

Hej alla föräldrar

Är det verkligen så att alla föräldrar tycker att en eget barn är alldeles onormalt gulligt?

Häromdan när jag skulle passa en liten trårig flicka (en bekants bekant) sade jag till hennes mamma, liksom för att det hör till, att "Å, så söt hon är". Och mamman svarade med mycket stort allvar: "Ja, alla säger att hon verkligen är alldeles ovaaanligt söt."

Jag blev faktiskt lite paff. Flickan var ganska mullig, lite snorig och smutsig om kinderna. Plus att hon var klädd i en skrynklig trikådräkt och med korviga strumbyxor. Inte stereotypen för en "ovaaanligt söt" tjej, alltså.

Jag undrar helt enkelt om det hör till att man blir så här när man får egna barn. Att man liksom förlorar alla begrepp om vad som är gulligt och duktigt och tycker att ens egna barn är fullständiga i allt? Skulle vara kul att veta ...

Hils,
    Än så länge (förhoppningsvis inte alltför länge) barnlös

(Jag har inget emot varken tjejen jag passade eller hennes mamma. Det är ju bara bra om hon tycker att hennes dotter är så söt - det var liksom bara en lite märklig erfarenhet för mig och därför vänder jag mig till er ...)

• Svar på tråden Tycker alla verkligen att en egen bebis är den sötaste i universum?
  • Mamma till Anton

MissLyckad,
    Jag kände precis som du när jag väntade Anton, jag undrade och tänkte: tänk om... Men nu säger många att han är sötaste de sett, och jag funderar fortfarande än idag hur jag lyckades få en så FIN son, söt och vacker son, medan jag har dåligt självförtroende, tycker inte precis om min utseende, och så fick jag en av sötaste barn. =P Men, alla barn är söta!

• Norahs mamma

Mitt (mina) barn ÄR och KOMMER ALLTID vara finast i världen!!

Sen är andra barn söta, men dem kommer inte i närheten av Norah

• nina1

Självklart att man tycker att sina barn är sötast i världen, det vore väl konstigt annars!

• C a m i l l a

Under graviditeten var jag liksom MissLyckad lite orolig över att det fanns en möjlighet att bebisen jag hade i magen skulle vara ful. Men när lilla Clara väl låg på min mage var hon självklart det vackraste barnet jag någonsin sett (det är hon fortfarande). Hon var trots fosterfettet så otroligt söt, så liten (född i v 35+3, 2665 g och 44 cm lång) men ändå helt fulländad och med en massa hår!
    Pga av att hon var för tidigt född och fick behandling för gulsoten så blev vi kvar på BB i en vecka och personalen där var helt förtrollade av denna söta lilla tjej. En av sjuksköterskorna sa tom att så söta var inte ens hennes barn som bebisar! Ja, ja, man får väl ta det med en nypa salt! Som väntar och längtar skriver så är det nog främst den närmaste släkten som verkligen tycker att våran dotter är så speciell som vi tycker att hon är.
    Hur som helst är det nog naturens mening att man ska tycka att ens egna barn är de finaste underbaraste barnen som någonsin fötts just för att man ska vilja ta hand om och älska just dem, för det är ju pga att de är de finaste barnen i världen som man står ut och orkar ta hand om dem även när det känns tufft.
    Som svar på frågan: JA, vår dotter är det sötaste gulligaste finaste mest underbara barn i världen!!!

• S vali s

Fullständigt naturligt att tycka att ens egna barn är absolut sötast i världen

Att sen verkligen tro att resten av världen verkligen tycker att just mitt barn är sötast av alla, ja då är man nog ute och simmar lite i det blå för när allt kommer omkring så är ju ens barn bara sötast för mamma o pappa och ev kanske för de närmaste släktingarna - jag menar det vore ju rätt naivt att tro att mina barns mormor o morfar verkligen tyckte att mina två barn var sötast av deras 14 barnbarn eller att mina syskon gick runt o var avis på mig för att jag fått sååååå söta barn medans de begåvats med en mindre sötare variant

• ahlcec

Min svärmor berättade att när min sambo föddes var han så ful så ful att till och med sköterskorna tyckte han var ett skrälle. Han hade jättestor näsa, var skrynklig och rynkig och mager och hade dessutom eldrött hår.
    Så när jag krystade ut June och bm sa att: Nu ser jag håret ooh vad mycket hår! Så sa jag: Är det rött, det är väl inte rött?!
    Fast nu ÄR June lite rödlätt och hon är så vacker att jag DÖR när jag tittar på henne.

Svämor lade förstås till att de åkte hem från BB sa sköterskorna att NU kunde tycka att han var söt, när han rättat till sig efter ett par dagar. Stackars svärmor!

• Snossan

JO våran Pontus ÄR sötast!

Min mamma och jag träffade vänner till henne när vi var och handlade med Pontus, så säger dom ååå va söt han är! JA säger min mamma då stolt
    Då säger jag ja det säger väl alla mor och farföräldrar om sina barn barn..
    Då säger min mamma helt allvarligt till sin bekantan ja men HAN är extra söt!!

• Mymlann

Ja. Jag tror att alla föräldrar tycker att sitt eget barn är sötast i världen.

Nu efteråt när han var nyfödd så var nog inte Linus kanske allra sötast i världen ( svullen, röd, sond i näsan osv ) men DÅ var han det ! ( Lägger in ett kort på honom som nyfödd ).

Och nu är han sååååå söt ! Och blir sötare för var dag. Har aldrig hört någon förälder som sagt att de har ett fult barn.

Vilken tur att alla får världens vackraste bebis

• Atena

Jag har aldrig tyckt att spädbarn är speciellt söta och tänkte också medan jag var gravid att jag kanske skulle tycka att mitt barn var fult. Men han är faktiskt världens sötaste och gulligaste. Av alla 6 miljarder männsikor är han verkligen den sötaste -- helt objektivt!

• seadwarf

hehe.. tycker att Hampus är världens finaste lilla kille ;P.. många som påpekar att han har så fina ögon o så oxå..

och appropå det där med att han är barnbarn o så.. min mamma har fem barnbarn utöver Hampus, och även om hon tycker lika mkt om allihop, så tycker hon nog faktiskt att Hampus Är sötast ;).. precis som jag kan tycka att min ena bror är snyggare än mig, men inte de andra *s*.. så jag kan nog vara hyfsat bra på att vara objektiv ;p.. även om jag säkert tyckt att Hampus hade varit finast i världen även om han inte såg klok ut ;p

Svar på tråden Tycker alla verkligen att en egen bebis är den sötaste i universum?