• Anemia

Hårförlängning...

Är helt novis, men jag skulle vilja prova...
    Klippte mitt hår ca 1 dm för en månad sen för det var så slitet.. tycker jag har grymt tråkit och kort hår nu..

Så, det finns massa med metoder, vad kan vara bäst att börja med? Clips on eller vad det heter??
    Kan någon berätta och förklara lite (gärna på idiotnivå)

• Svar på tråden Hårförlängning...
  • Mamma89

hej=) ja de finns några alternativ med hårförlängning..
    den jag gillar bäst e
    CLIPS ON: vilket e små plaströr som man sätter i sitt riktiga hår med en slinga löshår o så smälterman plaströret med tex en plattång:D smidigt smärtfritt o liter nästan inget på håret.
    LIMMA: man man limma fast en "håremsa" i hårbotten vilket gör ont eftersom limmet e varmt o slitter massor på håret när man ska ta av de... får använda massa solikon vilket inte e alls bra.. o tar långtid att bli av med både limmet o silikonet..
    SY: man gör små rastaflätor på tvären o syr fast "håremsan" tycker de gör ont eftersom flätorna ska spännas jättehårt.. spänner i hela hårbotten den första veckan.. o nålen råkar sticka en i huvet då o då.. ingen hitt.. gör ont o ta av oxå.. o sliter mkt på håret..

har testat alla 3 alternativen.. hoppas de hjälpte dig något.. o lycka till! :D

• Anemia

okej, alltså, alla sitter då permanent?
    Trodde det fanns sånna som man kunde sätta in från dag till dag?

Låter som att jag måste ha hjälp iaf..
    grymt sugen på svart långt hår..
    var köper man bra grejer?

• Mamma89

de sitter inte livet ut.. limmet lossnar efter nån månad o syr man fast de så lossnar de oxå efter några månader.. clips on ramlar av en efter en när man tvättar håret.. har upplevt att de sitter längst oxå.. får tvätta försiktigt...

visst finns de sånna som man sätter med klämmor oxå.. på en festkväll får man sätta om de några ggr.. ramlar av lätt.. lite iriterande:P

kolla på www.happyhair.se

• Anemia

hur funkar det att borsta håret? behövs special schampoo?

lessen om jag är frågvis.. men man inte frågar får man inte veta..

• 1977Maria Therese

JAg har haft förlängning i 5 år, tog ur det 07. Jag har prövat alla metoder.

Undrar du nått kan du fråga mig:)

• Mamma89

tar man de försiktigt så går de bra:) inte va jag vet.. jag använde samma som jag alltid gjort.. hade inga problem me de...

hehe.. de e lugnt.. frågar man inte får man inte veta;)

• Anemia

hur mycket extra längd kan man sätta i?

• Blommi

Clip On är den metoden som du kan sätta i och ta ur när du vill.
    dvs en remsa med hår som kan "clipsar" fast i håret! :)
    Avänder det ofta och det sitter jättebra om man grundar med lite hårspray innan man "clipsar" fast!

• Anemia

tänkte ha det till ett bröllop i september, men lite övning innan låter ju bra..
    ska kolla in happyhair..

sen var det det där med syntet eller riktigt. Det riktiga kan man tona/färga, men inte det syntetiska, stämmer det?

• Blommi

Stämmer... syntet går inte att färga, locka eller platta.
    Det slits även väldigt fort och blir lätt trassligt.
    Kan kanske funka för enstaka gånger...
    Men äkta är att rekommendera om du vill använda oftare, det går att styla och färga som ditt egna!
    Har testat båda och som sagt det sytetiska höll sig inte snyggt så länge.
    Kan även tipsa om www.rapunzel.nu
    Bättre kvalité enlgt mitt tycke!
    Även lite billigare tror jag?

• PrettyGirl
    Mamma89 skrev 2008-08-19 23:22:09 följande:
    hej=) ja de finns några alternativ med hårförlängning..den jag gillar bäst e CLIPS ON: vilket e små plaströr som man sätter i sitt riktiga hår med en slinga löshår o så smälterman plaströret med tex en plattång:D smidigt smärtfritt o liter nästan inget på håret.LIMMA: man man limma fast en "håremsa" i hårbotten vilket gör ont eftersom limmet e varmt o slitter massor på håret när man ska ta av de... får använda massa solikon vilket inte e alls bra.. o tar långtid att bli av med både limmet o silikonet..SY: man gör små rastaflätor på tvären o syr fast "håremsan" tycker de gör ont eftersom flätorna ska spännas jättehårt.. spänner i hela hårbotten den första veckan.. o nålen råkar sticka en i huvet då o då.. ingen hitt.. gör ont o ta av oxå.. o sliter mkt på håret.. har testat alla 3 alternativen.. hoppas de hjälpte dig något.. o lycka till! :D
    Jag har testat alla alt som finns med hårförlängningar, jag gör dem själv och hjälper andra.

Finns sk micro-ringar som man drar håret gnm och drar till med en tång, sliter väldigt på håret och gör ont, inget att rekommendera.

Sen sy in i håret (redan nämnt) men det ger oxå väldigt slitet hår.

Det bästa jag kan tipsa om är faktiskt att limma. Vet inte vad du ovan hade för lim, men det behöver inte göra ont öht, och är lätt gjort och äv att ta bort om man vet hur man ska göra. Man mäter ut hur mkt man ska anv och limmar fast det, limmet jag anv blåser man på med hårblås ett tag, klart! Gör definitivt inte ont!

Man bör inte tvätta håret för ofta, slits mera då, låt det lufttorka, borsta ej när det är för blött. Man bör hålla i håret en bit upp då man börjar att borsta för att lösa upp knutar, sen dra borsten i hela längden. Det bästa för håret är en gles kam. Det finns specialshampoo för dessa hår, men jag kör med mina vanl jag anv annars med, Har i lite balsam i längderna. Bra med leave-in treatment oxå. Köp äkta hår, det ser bäst ut.
  • MajaW

Många olika bud =)
    Själv tycker jag att microringar varken gör ont eller sliter på håret. Weaving sliter inte heller nämnvärt på håret enl min erfarenhet Limma är en bra och enkel metod att göra hemma, kan slita på ditt egna hår om du inte tar ur håret på rätt sätt - vilket förövrigt gäller alla metoder av förl.

Själv föredrar jag limma eller värma fast slingor med keratinvax. Limma för att det går fort, vax för att de känns minst och syns minst. Clip in/on är den bästa metoden att börja med, kläms som sagt i och ur snabbt och smidigt. Sitter bra om man sätter dem på rätt sätt och inte köper för billiga alternativ.

Prettygirsl tips och råd är bra

• frollen

helt överlägset bäst är en tjej som håller till i tjallamallas lokaler. totalt grym! nr finns på tjallamallans hemsida :)

Svar på tråden Hårförlängning...