Mamma89 skrev 2008-08-19 23:22:09 följande:
hej=) ja de finns några alternativ med hårförlängning..den jag gillar bäst e CLIPS ON: vilket e små plaströr som man sätter i sitt riktiga hår med en slinga löshår o så smälterman plaströret med tex en plattång:D smidigt smärtfritt o liter nästan inget på håret.LIMMA: man man limma fast en "håremsa" i hårbotten vilket gör ont eftersom limmet e varmt o slitter massor på håret när man ska ta av de... får använda massa solikon vilket inte e alls bra.. o tar långtid att bli av med både limmet o silikonet..SY: man gör små rastaflätor på tvären o syr fast "håremsan" tycker de gör ont eftersom flätorna ska spännas jättehårt.. spänner i hela hårbotten den första veckan.. o nålen råkar sticka en i huvet då o då.. ingen hitt.. gör ont o ta av oxå.. o sliter mkt på håret.. har testat alla 3 alternativen.. hoppas de hjälpte dig något.. o lycka till! :D
Jag har testat alla alt som finns med hårförlängningar, jag gör dem själv och hjälper andra.
Finns sk micro-ringar som man drar håret gnm och drar till med en tång, sliter väldigt på håret och gör ont, inget att rekommendera.
Sen sy in i håret (redan nämnt) men det ger oxå väldigt slitet hår.
Det bästa jag kan tipsa om är faktiskt att limma. Vet inte vad du ovan hade för lim, men det behöver inte göra ont öht, och är lätt gjort och äv att ta bort om man vet hur man ska göra. Man mäter ut hur mkt man ska anv och limmar fast det, limmet jag anv blåser man på med hårblås ett tag, klart! Gör definitivt inte ont!
Man bör inte tvätta håret för ofta, slits mera då, låt det lufttorka, borsta ej när det är för blött. Man bör hålla i håret en bit upp då man börjar att borsta för att lösa upp knutar, sen dra borsten i hela längden. Det bästa för håret är en gles kam. Det finns specialshampoo för dessa hår, men jag kör med mina vanl jag anv annars med, Har i lite balsam i längderna. Bra med leave-in treatment oxå. Köp äkta hår, det ser bäst ut.