• incka

Urinvägsinfektion som symptom på annan sjukdom?

Kära familjeliv'are.

Jag har nu haft UVI i över en månad, har betat mig igenom ALLA antibiotika på nivå 1, har nu börjat med nivå 2 antibiotika men efter 5 dagar av 10 dagar kur så har jag alltså fortfarande UVI.

Min undran nu är: kan detta vara symptom på någon annan sjukdom?

Jag har själv frågat min läkare med svar: oj det kan vara så mycket, låt oss prova detta antibiotika först... jättefrustrerande eftersom den inte försvinner och jag vill ta reda på vad som egentligen är fel.

Någon som vet, har erfarenhet, gissning... nåt?

• Svar på tråden Urinvägsinfektion som symptom på annan sjukdom?
  • xenaa

kan vara nått med njurarna eller kanske blåskatarr. fast blåskatar kanske botas med antibiotika.

svårtatt säga.. hmm

♥Leo 2oo7-o6-22♥
  • mary k

ja låter inte som vanlig uvi för den går ju bort inom några dagar.

• mary k

eller nurbäckeninflamation om d har krupit upp mot njurarna

• incka

Tror inte det har gått upp i njurarna då jag ej har ont i ryggen.

blåskatarr:uvi - kärt barn har många namn ;)

först var jag rädd att jag på något helt omöjligt sätt lyckats dra på mig en könssjukdom... men nu börjar jag undra, och får inga svar från min läkare. får väl kräva till mig en djupare undersökning eller nåt....

fler gissningar?

• xenaa

haha dumt . sant.

♥Leo 2oo7-o6-22♥
  • incka

Jag har egentligen bara som symptom att det svider när jag kissar. Ibland, enstaka tillfällen, har jag en liten inflammationkänsla i kroppen men inte mer än så.

Har haft 'lös mage' ganska ofta under denna tid som UVI legat här, om det gör någon skillnad...

• mary k
    incka skrev 2008-08-20 08:45:40 följande:
    Jag har egentligen bara som symptom att det svider när jag kissar. Ibland, enstaka tillfällen, har jag en liten inflammationkänsla i kroppen men inte mer än så. Har haft 'lös mage' ganska ofta under denna tid som UVI legat här, om det gör någon skillnad...
    men d kan man ju få av antibiotikan
  • incka

Ja då är jag tillbaka vid ruta ett :-S

• Myrtille
    incka skrev 2008-08-20 08:38:07 följande:
    Tror inte det har gått upp i njurarna då jag ej har ont i ryggen.blåskatarr:uvi - kärt barn har många namn ;)först var jag rädd att jag på något helt omöjligt sätt lyckats dra på mig en könssjukdom... men nu börjar jag undra, och får inga svar från min läkare. får väl kräva till mig en djupare undersökning eller nåt....fler gissningar?
    Har det inte odlats så att ni vet vilka bakterier det handlar om? Om inte tycker jag det är läge för en odling.
  • incka

På odlingen fann de ingenting, men sen kom jag dit en vecka senare och gjorde vanligt urinprov och då såg de bakterier igen... den verkar gå upp och ner?

• Mallan76

Det låter ju onekligen som UVI du har. Men även Klamydia, kondylom och herpes i underlivet kan ge liknande symtom. Om du inte blir av med besvären får du söka sjukvården på nytt. Hoppas du snart blir bättre!

• challe 1

min kompis gick med uvi länge. visade sig att hon hade diabetes.

• incka

Jag funderade på det med, könssjukdomar (vilket i mitt fall skulle innebära otrohet från HANS sida) - men vid dessa - har man inte mer symptom än bara UVI?

• mary k
    incka skrev 2008-08-20 09:18:14 följande:
    Jag funderade på det med, könssjukdomar (vilket i mitt fall skulle innebära otrohet från HANS sida) - men vid dessa - har man inte mer symptom än bara UVI?
    nä dom flesta får inte några symptomer däför e det så farligt att inte kolla sig,iom d kan leda till sterilitet osv.
    nu behöver det ju verkligen inte vara så att du har en ks men kolla upp det iaf.
    en UVI brukar ju faktiskt ge med sig ganska så fort.
Svar på tråden Urinvägsinfektion som symptom på annan sjukdom?