• incka

Urinvägsinfektion som symptom på annan sjukdom?

Kära familjeliv'are.

Jag har nu haft UVI i över en månad, har betat mig igenom ALLA antibiotika på nivå 1, har nu börjat med nivå 2 antibiotika men efter 5 dagar av 10 dagar kur så har jag alltså fortfarande UVI.

Min undran nu är: kan detta vara symptom på någon annan sjukdom?

Jag har själv frågat min läkare med svar: oj det kan vara så mycket, låt oss prova detta antibiotika först... jättefrustrerande eftersom den inte försvinner och jag vill ta reda på vad som egentligen är fel.

Någon som vet, har erfarenhet, gissning... nåt?

• Svar på tråden Urinvägsinfektion som symptom på annan sjukdom?
  • incka

Tror inte det har gått upp i njurarna då jag ej har ont i ryggen.

blåskatarr:uvi - kärt barn har många namn ;)

först var jag rädd att jag på något helt omöjligt sätt lyckats dra på mig en könssjukdom... men nu börjar jag undra, och får inga svar från min läkare. får väl kräva till mig en djupare undersökning eller nåt....

fler gissningar?

• incka

Jag har egentligen bara som symptom att det svider när jag kissar. Ibland, enstaka tillfällen, har jag en liten inflammationkänsla i kroppen men inte mer än så.

Har haft 'lös mage' ganska ofta under denna tid som UVI legat här, om det gör någon skillnad...

• incka

Ja då är jag tillbaka vid ruta ett :-S

• incka

På odlingen fann de ingenting, men sen kom jag dit en vecka senare och gjorde vanligt urinprov och då såg de bakterier igen... den verkar gå upp och ner?

• incka

Jag funderade på det med, könssjukdomar (vilket i mitt fall skulle innebära otrohet från HANS sida) - men vid dessa - har man inte mer symptom än bara UVI?

Svar på tråden Urinvägsinfektion som symptom på annan sjukdom?