molipect hostmedicin
borde den hjälpa direkt?
min son har hosta och gav molipect till han,men han ligger i sängen och hostar lika mycket ändå?förra natten spydde han ner hela sängen igen.(18mån)
borde den hjälpa direkt?
min son har hosta och gav molipect till han,men han ligger i sängen och hostar lika mycket ändå?förra natten spydde han ner hela sängen igen.(18mån)
Läkaren sade till mig att man skall ge full dos i upp till tre dagar innan det får full effekt. Tidigare har jag gett upp långt innan det. Men nu sist följde jag doktorns råd och efter två dagar var han nästan helt hostfri. Mollipect verkar alltså långsiktigt och ger inte direkt lindring!
Det tar ju en liten stund innan den börjar verka. Se till att sonen inte ligger på rygg om det är möjligt och stötta upp honom lite vid huvudet.
ja men då
trodde att det skulle hjälpa direkt.
han har hostat hela våren.2 veckor fick vi sova utan att hostan störde sömnen under hela våren.han har varit sjuk 5ggr,och idag fick vi veta att han har öron och hals infektion.
så 6:e gången sen februari...jätte jobbigt verkligen.
det står att 3ggr dagligen vid behov.ska jag ändå ge alla gångerna eller bara vid behov?alltså mot natten då han hostar som mest.
japp han ligger på sidan och har huvudet högt.
Ge full dos för att lindra nattens hosta. Det hjälper ju som sagt inte direkt utan man måste bygga upp en dos. Så ge full dos tre gånger dagligen så blir nog nätterna lugnare.
Man ska ge regelbundet för bästa effekt.
Hoppas att han blir bättre snart.
det är mycket bättre med hostan nu.
har gett 1 gång innan lägg dags vid 19.engång vid 03.00 då han vaknar och hostar+engång dagtid.men det stämde som ni sa,det tog tid innan det började hjälpa.så skönt att det hjälper för att hostan har höllt oss vaken en längre tid.
Vad skönt!
Synd att er läkare inte förklarat tidigare hur medicinen skulle ges...
Det som jag tyckte var svårt var att veta hur/när man kunde sluta med medicinen. Jag ville ju i alla fall ge så lite som möjligt men ändå få effekt. Jag körde i alla fall full dos i knappt en vecka och tog sedan bort en dos och gav bara två doser i ett par dagar. Sedan gav jag bara en dos per dag tills jag märkte att hostan inte kom tillbaka, då slutade jag helt med den.
Hoppas att er lille blir helt frisk snart!
//L
tänkte just på det att hur slutar man med medicinen.trodde aldrig att det gick så bra att ge medicin åt han via munnen.kanske man kan börja med panodil via munnen då supparna bara åker ut.han tycker det är skoj att ge medicin först till mamma och sen till han hihi..
Anne82: Vad skönt att det har blivit bättre. ANgående Panodilen så ger jag min lillkille Alvedon i munnen och har gjort det med alla barnen. Har aldrig gett suppar då jag tycker att det verkar lite besvärligt att dels ta av kläder och blöja och sedan att få den att stanna kvar i rumpan
det är lite bökigt med suppar faktiskt.ska köpa hem flytande alvedon.glömde köpa igår då jag va o köpte nappflaskor på apoteket.