• Pudan

Svettningar flera månader efter förlossningen. Fler?

Min dotter föddes i början av maj och jag har sedan dess svettats mycket mer än vad jag gjorde innan. Saker som jag tidigare kunde göra utan problem gör nu att jag svettas jättemycket. Nån som har varit med om samma sak och kommit på nåt bra tips? Inte så kul att vara glödhet hela tiden....

• Svar på tråden Svettningar flera månader efter förlossningen. Fler?
  • Emmi08

jag är likadan min tjej födde 15 april...går över när man slutar amma =) svettas som en jävla brottare =) på nätterna me =/ blää mnen men liknar ju klimakteriet att ammma helt normalt men intge så kul =)

• Trasan0606

Skrutten är 8 mån och jag blir fortfarande rätt varm - speciellt när jag ammar... Inget bra tips att ge tyvärr. Hoppas bara det går över snart.

• Tjofsen

Jag svettas...som värsta klimakteriekossan. Och jag ammar inte.

Alltså..jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till om det inte går över. Stackars de som har sån svettsjuka.....fy farao va jobbigt

• Pudan

Jag ammar bara delvis - ca 2 gånger per dygn. Dotterns pappa tycker det här med svettningarna är jättemärkligt och har ordnat så att jag kan gå och kolla ämnesomsättningen för att utesluta nåt fel på den.

Skönt att veta att jag inte är ensam om eländet men trist att ni oxå är drabbade :(

Ha en go dag!

• tristania

Gud ja! Jag födde en pojk den 22 oktober-07, och svettas fortfarande Så fort jag rör mej så rinner det på hela kroppen.

• Tjofsen
    tristania skrev 2008-08-22 09:51:38 följande:
    Gud ja! Jag födde en pojk den 22 oktober-07, och svettas fortfarande Så fort jag rör mej så rinner det på hela kroppen.
    FY DEJ att komma med de nyheterna....*suck* Så man svettas typ i flera ÅR???
  • tristania
    Tjofsen skrev 2008-08-22 10:00:23 följande:
    FY DEJ att komma med de nyheterna....*suck* Så man svettas typ i flera ÅR???
    Tydligen. Fast det är bara med den sista ungen, som jag svettas så mycket.....
  • Tjofsen
    tristania skrev 2008-08-22 11:03:21 följande:
    Tydligen. Fast det är bara med den sista ungen, som jag svettas så mycket.....
    Men det här är ju första och sista..hahahahah
  • Emmi08

det beror på amningen helt enkelt som sagt. Om man inte ammar men ändå svettas beror det på nått annat men amning ger ett låtsas klimakterium och kan då oxå ge symtom på det som tex svettningar ont i lederna bla.

Svar på tråden Svettningar flera månader efter förlossningen. Fler?