• bebbe82

Vilken storlek ska man köpa mest kläder i?och hur mycket?

Har inhandlat en hel del till bebben..funderar mycket på vilka storlekar man ska köpa..funderar på om jag ska byta vissa kläder till större storlekar. Och vilken storlek dom brukar använda längst?plus hur mycket man behöver?behöver lite tips och råd detta är ju mitt första barn.

kläder jag köpt:
    stl 50
    pyjamas

stl 56
    5 bodys
    4 byxor
    1 pyjamas
    1 flecce dress
    1 par tossor
    2 mössor

stl 62
    3 bodys
    2 byxor
    1 mysdress
    1 pyjamas

stl 62/68
    1 Åkpåse overall

vad tror ni?och vad mer behöver jag?ska köpa strumpor, vintermössa och vantar...och små spyhaklappar.

• Svar på tråden Vilken storlek ska man köpa mest kläder i?och hur mycket?
  • snappi81

Skulle nog rekommendera dig att köpa några bodys/dräkter i strl 50 till, även om man tror att dom kan ha 56 direkt så är det ofta alldeles förstort. Köp inte massa kläder innan, bättre att handla efterhand, vi köpte på oss en hel del och har inte användt hälften. Dom växer ur sina kläder snabbt ibörjan så det finns ingen anledning att köpa massor!

• lovely storm

handla inte mer, du kommer få en hel del nya klader när du fått barn(av vänner och släkt(

• Blåklockan79

När ska du föda? och var bor du? det avgör ju lite om du bör köpa en vintermössa och sånt... Menar, kan ju vara bättre att vänta ett tag med att köpa för mycket varmt som blir urvuxet innan det blir kallt.
    Väntar också mitt första barn så jag är inte heller säker. Men jag skulle iaf köpa några strumpor också om inte alla byxor och pyamasar du köpt har inbygda strumpor. Små spyhaklappar har jag köpt på ikea billigt...
    Har BF 18/9 och har inte köpt någon vintermössa utan endast vanliga mössor och ett par tunna vantar för att ha om hösten har kommit då...

• elinlloyd

Det är ju jätteolika hur snabbt de växer, men 62 tycker jag de växer ur jättefort. Då äre bättre med dubbelstorlek 62/68 där. 74/80 känns som de kan ha jättelänge.
    Dottern var väldigt liten så hennes kläder blev inte små så fort men för sonen har jag för mig att det var ungefär:
    0-2v. strl 50
    2v.-2,5 mån strl 56
    2,5-3,5 mån strl 62
    4-8 mån 62/68
    Nu är han 10 mån och kan fortfarande ha "rena 68" storlekar men 74 sitter bäst.

• Fru Indosaurie
    snappi81 skrev 2008-08-20 19:26:38 följande:
    Skulle nog rekommendera dig att köpa några bodys/dräkter i strl 50 till, även om man tror att dom kan ha 56 direkt så är det ofta alldeles förstort. Köp inte massa kläder innan, bättre att handla efterhand, vi köpte på oss en hel del och har inte användt hälften. Dom växer ur sina kläder snabbt ibörjan så det finns ingen anledning att köpa massor!
    våran kille var 56 lång och kunde inte ha strl 50, 56 klämde vi i honom i i 3 veckor innan vi började med 62 och innan dess bytte vi inte kläder så ofta då han aldrig kräktes.
    Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
  • snappi81

Fru Indosaurie skrev 2008-08-20 19:35:10 följande:

våran kille var 56 lång och kunde inte ha strl 50, 56 klämde vi i honom i i 3 veckor innan vi började med 62 och innan dess bytte vi inte kläder så ofta då han aldrig kräktes.
    Visst finns det undantag! Men dom flesta är ju inte så långa och att stå helt utan mindre storlekar suger, vi fick åka och handla dan efter vi kommit hem från bb.
  • doyoumind

Köp både 50 och 56, men 50 har de flesta bebisar när de kommer ut.

• Fangoria

Jag tycker att 50 användes typ bara första veckan....stl 56 var bättre. Men det är ju olika.
    Stl 62 kom till användning länge tycker jag.
    Rekommenderar dig att köpa pyamasar och strumpor, det är saker man sällan får av andra, och som behövs många av, vad jag upplevt iallafall.

Min lille är oxå 10 mån...Kan inte alls ha 68, 74 är smått i vissa plagg, 80 sitter perfekt, kan även ha 86.

• Fangoria

Spylappar i tyg kan du köpa många av, får du inte en spybäbis kan du alltid använda dem att torka med efter tvätt, en färg för rumpan och en upptill, tex.

• mamma emelie

Fangoria skrev 2008-08-21 13:27:09 följande:

Och i början är helt klart byxor med fötter bäst!!!
    min son hade så stora fötter så alla byxor med fötter var bara och lägga undan.
Svar på tråden Vilken storlek ska man köpa mest kläder i?och hur mycket?