• Mor 04 å 07

Blanda vita vitvaror med rostfritt?

Skulle vilja ha lite respons på vår renoveringsplanering av köket.

Skåpluckorna är vita (har inga överskåp). Kyl o frys o diskmaskin o spis är vita och ska inte bytas ut. Dilemmat är fläkten. Vi vill ha en fläktkåpa där urvalet i vitt är extremt dåligt (och de flesta tycker jag är ganska fula). TRor ni att det skulle se heltokigt ut med fläktkåpa i rostfritt då övriga vitvaror är i vitt? Ugnen har ngn detalj med rostfritt och svart...

Hjälp snarast =)

• Svar på tråden Blanda vita vitvaror med rostfritt?
  • Fiddle

nja jag tror nog att det skulle se lite halvfärdigt ut... som att ni är på väg att byta ut de andra vitvarorna också.

• gbgumman

Nix det skulle jag inte göra. Vi tog allt vitt. Gillar inte rostfritt. Men hällre det än blandat.

• agda06

Vi har vit spis, vit kyl och frys, vita skåpsluckor och en rostfri fläktkåpa. Jag tycker det är snyggt! Men när jag tänkte på det och hur det skulle se ut så trodde jag absolut inte det skulle bli fint. Men jo, jag tycker det är snyggt.

Vill du kolla så kan du göra det här: www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/246341

• Februarii

Tror inte man tänker på det eftersom ni som agda06 har vita köksluckor. Det gör att de andra vitvarorna liksom smälter in bland dem och fläkten blir egen liksom.

• Fiddle

Okej jag ångrar mig
    Efter att ha sett agda06s bild så håller jag med henne om att det inte ser konstigt ut alls!

• agda06

Jag trodde att det skulle bli fult, men när jag såg det "live" så blev det mycket bättre än jag trodde!

• Mor 04 å 07

Det ser ju jättefint ut i er lgh Agda!

När jag tänker efter så känner jag en som oxå har så och det ser snyggt ut!

Jag har hittills inte hittat en enda vit fläktkåpa som faller mig i smaken...=(
    Så jag tror att det blir som du Agda gjort hos dej!

• Mor 04 å 07

Vi har förresten tänkt ha en 90 cm fläktkåpa (spisen är standard 60 cm) så jag hoppas att den ska får ha sitt eget lilla liv upptill och kännas som en egen liten "möbel" =))))

• Mor 04 å 07

Fler med erfarenhet av blandat vitt & rostfritt?

• agda06

Vår fläkt är också 90 cm, men spisen 70 cm. (om jag inte har helt fel för mig...) Den (fläkten) är från IKEA.

Svar på tråden Blanda vita vitvaror med rostfritt?