Någon som äter Levaxin?
Hej,
Fick reda på att jag hade underproduktion en dryg månad innan min 5e ivf cykel och började på 50 mcg. Hade först TSH 3,5 (och höga halter antikroppar) och var nere under 1 innan ÅP och återsättning. Denna cykel resulterade i mina i dag treåriga tvillingar och nu har vi även en tremånaders liten kille som vi fick till på vårt nästa försök. Inför det försöket låg jag på strax under 2 i TSH. Av de fyra misslyckade försöken ingår även ett MF. Min fertilitetsläkare sa att det är omöjligt att säga hur mycket min hypotyreos spelat in. Visste sen tidigare att jag hade endo och min man reducerat antal spermier också. Håller helt med Manchester att man skall propsa på att bli helt utredd. Har läst att det finns ett visst samband mellan endo och hypotyreos eftersom båda sjukdomarna kan hänga samman med att immunförsvaret fungerar lite konstigt.
Det positiva med hypotyreos är ju att när man väl har fått diagnosen är det lätt att behandla. Det viktiga är att man har en läkare som förstår hur viktigt det är att regelbundet hålla koll på värdena. Det verkar också skilja sig lite vad som anses som "bra" värden. De gamla riktlinjerna ger ett bredare normalintervall än vad många fertilitetsläkare nu tycker är bra.
Fick höja dosen under båda graviditeterna och håller nu på att hitta tillbaka till rätt "normalnivå."