• skogstrollet 81

Spjälskydd från Jysk?

Hmm...hittade ett gulligt nalle-puh spjälskydd på Jysk idag men blev lite skeptiskt när jag kände på det då det var ganska slappt/tunt.Har ju sett andra som kostar mkt mer,dessa har jag dock inte fingrat på så jag lurar på om dom e tjockare/stadigare.Nån som vet?

• Svar på tråden Spjälskydd från Jysk?
  • Parvens syrra

Jag har köpt en på jysk.. fick den o sitta bra i spjälsängen..Många är i liknande material och tjocklek.

Sen finns det även dom som är jätte tjocka och högre har dock aldrig testat dom, men hört att det finns fördelar med dom kostar runt 500kr.

• 4Morsan

jag har ett sånt och den satt jättebra, men när jag sänkte ner sängen åt sonen och han började röra på sig mer, stod på kanten av skyddet , så var det svårt att få upp den igen, nu har jag tagit bort den och tvättat den men satte inte tillbaka, utan bytte spjälsängen mot en resesäng istället eftersom han virrar runt så mycket nattetid, han slog i spjälorna hela tiden, och vaknade pga detta, men nu är det mjuka sidor så nu e det lugnt :)
    så jag kan tyvärr inte rek. detta spjälskydd..

• Blåklockan79

4Morsan: Men jag har läst att man ska ta bort spjäskyddet när barnet är så pass stort att de kan klättra på det, för att minska risken för att barnet ska kunna klättra ur sängen ooch göra illa sig.

• Gummsan85

jag har åxå ett sådant men tyvärr ingen erfarenhet då vi fortfarande väntar på våran bebis.. hur ska dom sitta egentligen?? ska dom knytas i spjälorna eller ska dom knytas på själva "ramen" upptill?? tycker den bara åker ner när jag satte den i spjälorna :(

• bondelid

Hej! Köp inte!! Jag köpte ett Nalle Puh själskydd från Jysk och det var inte alls bra. Det kasade ner och sen så var det inte alls vaderat utan väldigt tunt. Jag köpte ett annat som var dyrare och mer vaderat. Visst det kostade lite mer men det var det värt. Ett tips när man köper själskydd är att det är bra om det finns fästband så man kan knyta både uppe och nere, vilket gör att spjälskyddet sitter bättre.

• MsRahkonen

Jag köpte ett från jysk, med krambjörnarna. Just för att d var högre och inte lika lågt som d ja hade från ikea. De funkade superbra tycker jag och inte kostade d som alla dom dyra.
    Iof så var detta för ca 2 år sedan, lite mer.

• Malindis

Jag har gått på den niten 2 gånger, både ikea och jysk. Det hasar bara ner och sitter inte ordentligt. Denna gång köpte jag ett rejält från lundmyr of sweden (500  som har stadigt skumgummi och knytband uppe och nere på 8 ställen. Sitter jätte bra!

• 4Morsan
    Svar på #3
    hej!
    nej då, han försökte inte klättra ur sängen utan han stod bara på den.. han försöker ff inte klättra ur sängen, inte än iallafall :)
  • norgesessan

har ett från jysk, inte bra...lägg dom pengarna som behövs på ett riktigt skydd...högt..Nu kom jag på en sak till jag ska inhandla till trean

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • Jenniesmamma

Mitt som jag köpte på jysk är helt värdelöst,sitter inte som det ska,och knölar ihop sig eller vad man ska säga. Bättre att lägga lite mer pengar på ett ordentligt,lite tjockare kanske.

RIP Felix,älskade lillebror!
  • marmelade

Köpte ett med nalle puh till spjälsäng och det har funkat bra. Bara det att de där banden som man skulle knyta med inte passade riktigt (inte alls) så jag köpte en bit band och sydde fast själv. Både uppe och nere så satt det jättestadigt.

Svar på tråden Spjälskydd från Jysk?