Inlägg från: mammatillenängel |Visa alla inlägg
  • mammatillenängel

    Decemberbarn 2004 del 15

    Här är jag också.......

    Piffan
    Grattis!!!!!!
    Men kan du inte ha vetat att du varit gravid??? Inga symptom???

    Delifi2
    Max vill gärna att man ska titta på honom när han ska visa upp något han kan göra eller om han har lärt sig något nytt. Men inte 24 timmar. Skönt det!
    Men nu vill han oftast visa Lillebror vad han kan också så det är inte bara jag eller pappa som ska se.

    Max älskar när han får hjälpa till och fixa här hemma med pappa och morfar och när farfar levde. Max har tre vertygslådor, ett vertygsbälte och så en byggmössa från Byggare Bob.

  • mammatillenängel

    Barnkalas
    Maken ville att vi skulle ha för Max redan förra året eftersom han varit på två kalas den sommaren, men jag var höggravid då och sjukskriven så det sa jag nej till.
    Har tyvärr inget att skylla på i år så det lutar åt att det blir ett litet 4 årskalas.

    MEN några krav har jag allt:
    - Först och främst får vi ju bjuda de två Max har varit på kalas hos, sen tänkte jag mig 3 till som han brukar leka med på fritiden/dagis. Det får räcka!
    - Maken måste vara hemma och gärna barnvakt till lillebror.
    - Kalaset får vara högst 2 timmar.

    De här kraven är de "krav/regler" som varit på de andra två kalasen och tycker det passar oss också just nu.
    Sen blir det säkert annorlunda ju äldre de blir, men just nu är det inte så många andra barnkalas här runt omkring. Verkar inte vara någon trend här. Både skönt och lite trist!

  • mammatillenängel

    Max har cyklat på en tvåhjuling med stödhjul sen han var 2 år.
    Vi cyklar väldigt mycket med honom, eller rättare sagt jag går med barnvagnen och Max cyklar. Han älskar nämligen sin cyklel och vi provade att ta bort stödhjulen nu i somras men det gick inte så bra och Max blev rädd så vi satte på stöden igen och nu cyklar han som bara den igen. Det kommer när det kommer resonerar jag, ingen panik än....

    Men nu börjar cykeln att bli för liten så vi funderar på att ge honom en tidig födelsedagspresent i form av en ny cykel. Eftersom vi bor i Skåne kan man ju cykla året om, så jag tror vi ska slå till snart.

  • mammatillenängel

    Skimra
    I norra Skåne bor vi....

    Ni andra då?

    Max älskar Andys Lekland, Skattkammarön har vi inte besökt, var finns det????

  • mammatillenängel

    Maken jobbar ute vid Jägesro så dit kanske man kan åka.

  • mammatillenängel

    delifi2
    Max har två filmer från National Geographic om lejon och vilda djur och han älskar dem filmerna.
    Inget kul med magkatarr, drabbas själv av det när jag är stressad. Hoppas du blir bättre snart!

  • mammatillenängel
    MissLilo skrev 2008-10-02 10:30:50 följande:
    mammatillen ängel - så ni köpte oxxå de två?Barnrn älskar djur, men de vilel inte kolal då det var på engelska. Så de tapapde intresset. Lite synd. Men med djur där berättaren pratar svesnak kan de sitat lääänge.Nån som vet nån soån film?
    Japp, vi köpte också de två. Men Max har inte sagt något om att de inte pratar svenska. Han nöjer sig nog med bilderna, än så länge iaf. Men visst svenska filmer hade säkert gått bättre.
  • mammatillenängel

    En fråga:

    Vad hade ni tänkt köpa till era 04 till jul och födelsedag????

    Max önskar sig ALLT i lekskatalogerna.

    Vi funderar på en ny cykel (födelsedagspresent) och sen en studsmatta som han får tillsammans med lillebror (julklapp).

Svar på tråden Decemberbarn 2004 del 15