• Staxson

Fråga om NUK flaskor & nappar mm...

Hej hej! Jag håller på för fullt nu och försöker få min dotter på 4mån (korr) att ta nappflaska. Vi har hittills prövat MAM Ultivent och en vanlig som vi köpt till esskas dinapp samt en annan MAM anatomisk napp till men de fungerar inte. Har fått tips om NUK flaskorna och har kikat lite på nätet och upptäckte att det var en djungel. Kan man köpa bara nappen och sätta den på en vanlig flaska eller bör man köpa en NUK flaska med NUK napp osv. Samt vilken storlek på nappen ska man ha till ersättning? Har ni något annat tips på olika flaskor och hur ni fick era små att ta flaska så SNÄLLA BERÄTTA =)! Jag är jätte tacksam för alla svar.

• Svar på tråden Fråga om NUK flaskor & nappar mm...
  • Ninni07

Hej..

Jag har använd NUK flaskor till min son på snart 11 mån ( hade inte dem från början då jag använde AVENTs flaskor... tyckte de fuunkade kanon.. köper du en flaska så ingår napp som är 0-6 mån... om jag inte mins fel..
    jag har alltid köpt från www.1klass.se/ och är du osäker kan du ju alltid ringa och beställa så får du kunnig hjälp. de har även snabb leverans man brukar få hem produkterna redan dagen efter.

Sonen är endast flaskmatat från början så några bra tips där kan jag nog inte ge.

Svar på tråden Fråga om NUK flaskor & nappar mm...