hemligt nummer
Vi har under en tid haft en person som ringer oss och stönar eller gör andra ljud, denna person har hemligt nr. Är det nån ide att anmäla eller kan man själv få nån att låsa upp det hemliga nr?
Vi har under en tid haft en person som ringer oss och stönar eller gör andra ljud, denna person har hemligt nr. Är det nån ide att anmäla eller kan man själv få nån att låsa upp det hemliga nr?
vet att denna person har en anmäla för samma sak för 2 år sen men jag trodde aldrig den skulle göra så mot mig, men jag kan ju oxå ha fel. verkar väldigt omoget att göra pruttljud när man är nästan 40 år.
Telia har iallafall tidigare haft en tjänst där man kan identifiera hemliga nr som ringer till en, kostade typ 500kr och genomfördes genom att man tryngde nån knappsekvens medans samtalet pågick.
Tjänsten kallas spårning och kostar ca 250 kr om det inte bnlir någon träff. Blir det träff så kostar det ca 500 kr beroende på vilken operatör du har.
Du kan inte få tag på tfn på något annat sätt. Blir det ingen träff så får du göra en polisanmälan. Därifrån kan de ta reda på det.
Detta är de enda sättet att få reda på det.
Polisen får bara ta fram info om vem som står för hemligt obonne´mang om det finns 2 års fängelse i straffskalan, vilket det inte gör för ofredande.
Anonym (mmm) skrev 2008-08-21 14:07:39 följande:
rättegång? va, vad har jag missat? ang att ta fram abonnent på hemligt nr kräver 2 års fängelse i straffskalan, läs själv lagen. Jag rekommenderar att läsa HTA och HTÖ så hittar du svaren där. Med hemligt nr menas alltså såna abonenter som du ej kan få ut från Telia utan måste kontakta Telia Säkerhet i Sundsvall.....
även om numret spåras och abonnenten har hemligt abonnemang så tar det ju stopp där iaf, det är det jag menar... med 2 år i straffskalan för att polisen får inhämta info om namn på abonnenten....
hmfår se hur jag gör med anmälan. ska byta nr och hoppas på det bästa.
Anonym (mmm) skrev 2008-08-21 17:16:11 följande:
Anonym (mmm) skrev 2008-08-21 17:16:11 följande:
Har du ett hemlgt abonnemang å är det hemligt, även för polisen. Bolagen kan ju inte sälja abonnemang och säga visst är det hemlgt, men riner en konstapel så lämnar de ut uppgifter..... Bolagen anmmar "kräva ut" om det är ett brott med 2 år i straffskalan.