• OjjaW

blondt blev brunt

Så arg, skulle lägga i en ljusare ton i mitt blonda hår idag och ser redan från början att färgcremen är mörkare än normalt, men tänkte inte mer på det (för ibland är de lite bruna även om håret blir blondt) när jag haft i färgen i fem minuter ser jag att det är ljusbrunt, så jag sköljer ur det och torkar håret och hälsar på min nya hårfärg gråbrun. Riktigt ruggugly hårfärg altså. Jag antar direkt att nån dum unge roat sig med att byta flaskor i affären men på flaskorna står det rätt färgnummer. Förpackningen har inget utgångsdatum så om färgen var gammal får jag inte veta. Jag är så arg. Gick direkto köpte ny färg som blev bättre. men ändå. dyrt, onödigt slitage på hår och lång tid tog alltsammans. Usch använd ej produkter från janehellen

• Svar på tråden blondt blev brunt
  • Skogsflikkan

Skulle aldrig falla mig in att använda produkter därifrån... Har hört en hel del säga att de är värdelösa. Syrran min sa en gång (hon är 36 nu), att på 80-talet använde alla janehellen, och det var kalasbra, men i dagsläget är det helt värdelöst. Fråga mig inte varför bara.
    Vill minnas att jag testat deras schampo och balsam (mest för att det var billigt), men jag fick vad jag gav för det så att säga. Bara s k i t.

• SvanFlikkan

Nog någon unge som mixtrat..
    ta för vana att alltid koll så att färgtuben stämmer med vilken färg det ska vara, som är ju numrerade.

• Silverkatten06
    Svar på #1
    Men vi som använde Jane Hellen på 80-talet gjorde ju inte det för att det var BRA produkter utan för att de var BILLIGA. När man går på mellan- och högstadiet har man ju liksom inte ekonomi för att köpa parfymer, schampoo, balsam etc av riktig kvalitet
  • vivi85

men du vet väl att man inte kan färga håret ljsare va? så om det ej var en blekning så är det inga konstigheter att det blev mörkare..

• Emerald88

Får man fråga vad det var för märke och vad det var för färg du använde? För när jag använder Loreal Excellance Ljusblond och Jane Helen Mood Ljusblond, så blir mitt hår som du beskriver det: Gråfärgat.

Egentligen så borde ju resultatet bli som det blir på förpackningen. Men modellen på förpackningen brukar ju ha en massa strålkastare och skit på sig när fotot tas så det är nog därför det ser ljusare ut än vad resultatet blir, vilket tycker jag är jättedåligt!

• vivi85

Nonono!!

Alla verkar ha fått det om bakfoten.. Resultatet blir inte  som på bilden utan det beror helt o hållet på ditt hårs utgångspunkt! Du kan aldrig färga ditt hår ljusare, det går inte!! Det blir mörkare med ljus hårfärg, som typ grått/brunt/grönt.. haha. ingen vacker hårfärg!! Är desutom håret blekt då o man lägger i hårfärgen så blir det missfärgat (oftast).

• Nathalie009

vaa jag älskar Jane hellen Moods (Ultrablond) det är den enda blonderingen utom frisörens som gör mitt hår superblondt

• mama no1

Jag använder janehelen och tycker det är både bra och billigt, har aldrig haft några problem med den. Använder slingblond.

Svar på tråden blondt blev brunt