• S00L

Värk i ländryggen på natten

Hej på er.

Är en trött gravid tjej i vecka 16 som sover som en stock så fort en stund finns över. Tröttheten är övermäktig. Jag får dessvärre ont i ländryggen när jag ligger ner. Ligger jag på sidan vaknar jag på nätterna av att jag har ont och måste byta ställning till rygg och ligger jag på rygg för länge är det tvärt om. Annars har jag inte ont i ryggen på dagtid då jag går mest hela tiden.
    Är det någon som har någon vild gissning vad detta kan bero på?

• Svar på tråden Värk i ländryggen på natten
  • Fade To Red

Du tror inte att det är foglossning?

• S00L

Kan man ha foglossning enbart på natten? Eller är det så de första symptomen visar sig...?

• malinkat

Om du inte redan gör det, så testa att sova med kudde mellan knäna och en bakom ryggen när du ligger på sidan.

• Fade To Red
    S00L skrev 2008-08-21 21:03:47 följande:
    Kan man ha foglossning enbart på natten? Eller är det så de första symptomen visar sig...?
    jag vet faktiskt inte. min foglossning började med att jag fick ont efter promenader. sen fick jag ont bara av att stå och gå omkring på jobbet. nu har jag ont mest jämt hela tiden. jag hoppas verkligen du slipper ordentlig foglossning! håller med ovanstående talare att sova med kudde mellan knäna.
  • Ninnis75

Hej.Jag upplever oxo att jag har ont i ländryggen särsklit om jag ligger ner och mest efter en lång arbetsdag..Jag är i vecka 20. Jag tror det måste vara nåt samband med foglossning men man kan inte tydligt veta,det känns som att man måste vila ryggen på något sätt och ibland är ingen sovställning nog bekväm...

• S00L

jag håller med. Man snurrar runt där i sängen men kan bara ligga i samma ställning en stund. Vet inte riktigt hur, men det är nog bra om man lyckas vila den under dagen. Lägga sig på golvet en stund?

Svar på tråden Värk i ländryggen på natten