• maus

Vilken nappflaska vid gasig mage?

Har precis börjat ge sonen ersättning på kvällen. Har en Tommee Tippii just nu och den gillar han men han får ofta en ganska spänd mage efteråt och blir ganska gasig. Jag undrar om det är vanligt att det blir så när man börjar ge ersättning och om det kan bli bättre om man byter till en annan flaska. Har hört mycket bra om Dr Brown och Ultivent men vilken ska man köpa??

• Svar på tråden Vilken nappflaska vid gasig mage?
  • Blå Flygare

Ultivent innehåller inte de farliga kamikalier som DrB och de flesta andra plastnappflaskor gör, så jag skulle idag satsat på den. Har testat båda och tyckte nog att DrB var lite bättre, men mest för att nappen hade mindre hål. Och nappen kan man ju köpa separat, de passar till båda.

Ersättning är mer svårsmält än bröstmjölk så det är inte konstigt om det i sig ger magont. Om det blir värre och värre kan man misstänka mjölkallergi, men inte i nuläget.

• maus

Passar dr browns nappar verkligen till ultivent?

• Blå Flygare

Wideneck passar med wideneck.

• Tia75

Tror att det är viktigt med litet hål i nappen, så att det tar ca 20-30min att äta. Samt att man rapar ordentligt efteråt.
    Det var lösningen för oss (som provat de flesta flaskor).
    Så nu spelar det ingen roll vilken flaska, bara hålet är litet och rapen kommer...

• mamma till Elvira

dr brown är bra

• ZAFT

Dr Brown tycker jag är oslagbar. Vi prövade med en annan flaska vid ett tillfälle men då blev han kingig efteråt tills jag fått honom att rapa. Med Dr Brown somnar han oftast utan att rapa och rapar han gör han det av sig själv.

Den vackraste stunden i livet var den när du kom
  • Mirilla
    ZAFT skrev 2008-08-22 12:05:14 följande:
    Dr Brown tycker jag är oslagbar. Vi prövade med en annan flaska vid ett tillfälle men då blev han kingig efteråt tills jag fått honom att rapa. Med Dr Brown somnar han oftast utan att rapa och rapar han gör han det av sig själv.
    Håller med. Ångrar inte en sekund att vi köpte dr brown. Har provat MAM, men den passade inte alls min dotter och gaserna blev genast mycket värre. Nackdelen är att dr brown är jobbigare att diska, men man vänjer sig.
  • ZAFT
    Mirilla skrev 2008-08-22 12:10:33 följande:
    Håller med. Ångrar inte en sekund att vi köpte dr brown. Har provat MAM, men den passade inte alls min dotter och gaserna blev genast mycket värre. Nackdelen är att dr brown är jobbigare att diska, men man vänjer sig.
    Ah det var så den hette den andra vi prövade, kunde inte komma på namnet. Jo e nackdel är att den är rätt bökig att diska men dom du säger så vänjer man sig
    Den vackraste stunden i livet var den när du kom
  • maus

Tack för alla svar. Tycker ni att Dr Brown även reducerar kräkningarna?? Läste det någonstans och det lät ju väldigt bra när man har en riktigt liten kräkis som jag....

Svar på tråden Vilken nappflaska vid gasig mage?