• Uncia

gå gymnastik, vad för dräkt/kläder?

Min 4åriga dotter ska börja mini-gymnasterna nu i höst. och jag undrar vad dem har på sig för dräkt/kläder? hur är det med fötterna, är det bäst att dem är barfota eller sockiplast? skor har jag hört inte ska vara bra?

• Svar på tråden gå gymnastik, vad för dräkt/kläder?
  • Nyfiken gul

fråga dom som håller i det vad dom ska ha för kläder.  Ibland ska dom ju ha samma kläder allihopa som tex i balettklass så man köper från ett o samma ställe.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Pormoicheia

Har iofs inte barn i den åldern.

Men det borde väl funka med mjukisbyxor/tights/"jaxxbyxor" och linne/t-shirt?

Ang. fötterna vet jag inte. Men med tanke på alla "fotvårtsnissar" som springer runt barfota så skulle jag nog välja sockiplast.

• Analoga

Min 4-åriga dotter går också på barngymnastik. Hon brukar ha på sig en t-shirt och shorts, samt mockasiner på fötterna

• Krisselina

gympaskor är ganska klumpigt. Då är det bättre med mockasiner. Tights och dräkt är bra

Lita alltid på din intuition
  • fordsierra

mjukisbyxor/shorts & t-shirt eller gympadräkt, sköna svala kläder med andra ord. Barfota eller sockiplast på fötterna!

• Veladis

Hör med den/de som har gymnastiken.
    Min dotter började på barngympa här i byn när hon var 4. Då rekommederades barfota eller sådana där tunna gympamokasiner. Detta eftersom gympaskor är klumpiga och foten behöver kunna röra sig för att hitta rätt balans i gympandet och känna rörelserna ordentligt. Övrig klädsel valfri, tights/shorts och t-shirt eller gympadräkt med eller utan dräkt.

• Analoga
    Veladis skrev 2008-08-24 08:09:06 följande:
    Hör med den/de som har gymnastiken.Min dotter började på barngympa här i byn när hon var 4. Då rekommederades barfota eller sådana där tunna gympamokasiner. Detta eftersom gympaskor är klumpiga och foten behöver kunna röra sig för att hitta rätt balans i gympandet och känna rörelserna ordentligt. Övrig klädsel valfri, tights/shorts och t-shirt eller gympadräkt med eller utan dräkt.
    Skulle vilja rekommendra mockasiner framför barfota iaf. Som någon skrev här ovan; se upp för fotvårtor
Svar på tråden gå gymnastik, vad för dräkt/kläder?