Taj Mahal skrev 2008-09-09 20:54:49 följande:
Det är en sekt!
Det är ingen sekt, det tror jag de flesta allmänbildade människor i Sverige är överens om numera. Pga Livets Ords karismatiska och mycket bibeltrogna undervisning på 80-talet så fick församlingen denna stämpel. Jag har tillhört en stor pingsförsamling i Norge under hela min uppväxt och på 70- och 80-talet var även denna församling under hårt tryck från media ang. sektstämpel, denna församling är fortfarande i dag som vilken pingsförsamling som helst.
Livets Ord är en genomhärlig församling med fokus på vad Jesus gjort för mänskligheten och vilket liv och vilken glädje man kan uppleva om man tar emot Honom. Inget konstigt med det, så predikas det i svenska kyrkan också.
Allt tjat om pengar osv är inte heller något nytt. I alla kristna församlingar betalar man tionde (om man vill) och man tar upp kollekt. Så har det varit i alla tider, det är inget påhitt av LO. Det finns ingen som kollar att man betalar, det gör man frivilligt genom inbetalning till pg eller via kollektboxarna.
Livets Ord har aldrig predikat något som inte står i bibeln, det är ju allmänt känt att många församlingar i dag går i från bibelns raka budskap mer och mer och ger ett mer "mesigt" och "anpassat" budskap, att man helt enkelt predikar så som man tror att människor vill höra budskapet. Så går det inte till på LO, utan man anser att även i dag, 2000 efter Kristus, så är det fortfarande sex inom äktenskapet som gäller, att slå ihjäl sin granne är fel, att sno en chokladbit på Ica är synd, vad kan vara mer rätt än så?