PiceaX skrev 2008-09-16 08:02:04 följande:
Free spirit!Konstigheter om Jesus: Jungfrufödsel, mirakel, 100% Gud och 100% människa (det blir 200%...) kroppslig uppståndelse, om vi tar de mest uppenbara. Varför skulle Gud krångla till det så?Att du tycker att jag har fel uppfattnig beror på din tro. Jag tycker att du har fel uppfattning. Så var det med det. Det jag menar med Jesus-budskapet är precis kristendomens grund. Gud var missnöjd med människorna, därför återföddes han som människa, och för att ta bort människornas synd offrade han sig själv... Varför? En allsmäktig Gud borde kunna förlåta ändå, utan att behöva krångla till allt.
Krångla det til så? Vel det var jo inte Hans feil at menneskene valgt å tro på en løgn istede for på Han.
Dessuten er det vel så at det som er overnaturlig er litt vanskelig å forstå med vårt trange topplokk
Feil oppfantning kommer jo av at en inte kjenner helheten..som tex om jeg leste en bok som omhandelt deg..da ville jo jeg hatt mine oppfatninger om hvem du var, hvordan du tenkte og så videre. Men det vil jo så klart forandre seg når jeg treffer deg IRL..da først får jeg vite hvem du egentlig er.
Mega bra fråga det der..og egentlig er det jo sant også som du sier tildels.
Men tingen er jo at Gud kan inte gå mot sin egen natur..Han må gjøre det på riktig måte.
Han kunne jo også bare ha stjålet mennekse tilbake til seg fra satan, for han er jo alsmektig. Men siden Gud er hellig, rettferdig så kunne Han inte gjøre så, for da ville Han gå mot seg selv.