Någon mer som ev ska föda ensam pga avsaknad av barnvakt till syskon?
Vill alltså inte ha tips eller höra hur jag ska lösa situationen utan undrar om det finns fler?
Vi har två små barn hemma och om de kan vara på dagis när det drar igång så följer pappan självklart med till förlossningen.
Beroende på när det blir dags att föda finns ev en bekant som kan ställa upp men det beror på om hon själv kommer loss hemifrån (hon har småbarn och skiftarbetande karl), om hon ens är i stan då, om hon jobbar...
Så litegrann har jag börjat ställa in mig på att föda detta barn själv. Känns som att jag behöver förlika mig med tanken nu (v 37) så att jag inte blir uppstressad och arg över att det kan bli så. Är ju bättre acceptera läget och göra det bästa av situationen tänker jag.
Någon mer i liknande situation? Hur förbereder ni er? Hur känner ni inför att föda ensam?
Min största rädsla är nog att något går "galet" och det blir akut antingen med mig eller bebisen och så finns inte pappan där att t ex följa med bebisen in på akutrummet. Har blivit sövd en gång och det upplevde jag som väldigt traumatiskt och fick blodtrycksfall, så även det känns lite skrämmande, att han kanske inte finns där om jag måste snittas.
Men om allt går "enligt planerna" som de första två gångerna så borde det lösa sig. Jag hoppas på det iaf.