• siamusen

Ni som bor i Frankrike, får en singelförälder göra såhär (lagligt)?

Tror inte det.

Min engelska polare far inte lâmna landet utan sitt ex tillatelse.

• siamusen
    siamusen skrev 2008-08-21 21:52:19 följande:
    Tror inte det.Min engelska polare far inte lâmna landet utan sitt ex tillatelse.
    Eller en domares tillatelse enligt maken.
  • siamusen
    elinvd skrev 2008-08-21 22:16:42 följande:
    Ja det har dom. Men grejen är att han bor i England. Vet inte om "reglerna" ändras då?
    Och hon bor i Frankrike?
  • siamusen
    elinvd skrev 2008-08-21 22:18:48 följande:
    Ja precis. Båda är franska medborgare.
    Och vart vill hon flytta?

Jag antar att han fortfarande maste ge sig godkânnande, men kanske kan det komplicera att han bor utomlands redan. Ingen aning om det dock med tanke pa att han är fransk.

Om jag var din pojkvän skulle jag ta kontakt med en fransk advokat râtt snabbt.
  • siamusen
    elinvd skrev 2008-08-21 22:52:14 följande:
    Hon hotar att ta sonen till USA (där hennes föräldrar bor) om min pojkvän inte gör precis som hon säger. Det kan handla om vad som helst.
    Tror inte hon kan gôra det lagligt. Trist situation.

Ta kontakt med en jurist/advokat och se vad de säger om det hela. Kan ju vara bra att lagen âr uppmârksam pa vad som pågår.
  • siamusen
    elinvd skrev 2008-08-21 22:57:54 följande:
    Känner mig så maktlös bara.
    Tror du inte det âr tomma hot bara då? Hon skulle ju försâtta sig sjâlv i en mindre bra situation om hon verkligen gjorde det.
  • siamusen
    elinvd skrev 2008-08-21 23:02:44 följande:
    Nej, tror nog att hon skulle göra det faktiskt. Hon verkar tro att de fortfarande är förlovade till och med. Hon har inte berättat för sina föräldrar ens att det är slut mellan dom.
    Låter ju halvbra. Hoppas det ordnar sig fôr er alla.

Har hon bara sagt detta pa telefon eller finns det nedskrivet nagonstans?
  • siamusen
    elinvd skrev 2008-08-21 23:08:31 följande:
    telefon och direkt till honom, han åkte dit när hon sa det till honom och försökte få henne på andra tankar...utan att lyckas.
    Ok. Se om han kan fa henne att skriva det i en e-mail eller liknande sa har ni nagot konkret att visa advokaten.
Svar på tråden Ni som bor i Frankrike, får en singelförälder göra såhär (lagligt)?