• Snöi

Reima, vilken storlek?

Jag tänkte investera i en Reima overall. Sonen är nu 11 månader och följer han sin kurva borde han var 80 cm i januari, vad tror ni, skall jag köpa 80 eller 86? är de stora eller små i storleken?

• Svar på tråden Reima, vilken storlek?
  • yodi

jag mailade och bad om råd angående st och fick till svar att man skulle gå effter barnets längd, så till julia som är 73 cm blev jag rekomenderad st 80 och elionora som är 99 cm blev rekomenderad st 104.

men sen jämförde jag med deras mått tabel och st 68 i deras overall är lika stor som en fleece overall julia har som är st 74/80 och fleece overallen är normal stor så et bästa är nog om man kan hitta en återförsäljare i närheten. (det kunde inte jag så därför blir det didiriksons i år )

jag fick inte rättsida på det där med storlekarna, hoppas du lyckas.

• Cassanna

Dom e lite stora i storlekarna upplevde jag det som iall afall. Dottern hade en i stl 86 förra året och då var hon 2 år. Minns inte hur lång hon var så här på rak arm, tyvärr!

• Snöi

Lilla Mimsan skrev 2008-08-22 09:44:26 följande:

Vi har köpt strl 86 till vår dotter (1,5 år just nu) och är runt 83-84 cm. Den är stor nu
    Då borde jag kanske köpa 80, skulle tro att han är runt 74 cm nu(det var ett tag sedan vi var på bvc).
  • kristinah

min yngsta född i Maj 06 hade 86 förra vintern och det fanns gott om marginal när vintern var slut och hon nästan var 2 år.

Så jag skulle säga 80 - iaf om du väljer ballongvarianten - vilket jag tycker du ska eftersom den har en värmedyna inbyggd på rumpan för barn som sitter ner i snö och slask mycket

• Snöi

Jaha, är det det som är skillnaden mellan de olika?

• Champis

Snöi) Om du tänk att ha ska ha overallen en vinter vilket jag skulle rekommendera. Inte större än 86 skulle jag köpa. Reimas kläder tycker jag bra följer centilong i centimeter. Personligen skulle jag välja 80. Hatar när barn simmar i stora kläder. Ser snålt och fattigt ut tycker jag.

• PrinsArthur

Reima är aningen stora i storleken tycker jag! Ta med lillkillen in i affären o prova overallerna när det blir dax...så gjorde vi o fick mkt hjälp av tjejen som jobbade i affären. Vi valde oxå mellan 80 och 86....

• ÖNadja

Dom säger att reima är normala i stl och att alla andra är små.

Jag har en pop och reima overall i 80 hemma + en kappahl i 86, den är lika stor som dom andra två..alltså ganska liten.. =)

• zippis

Jag köpte reima nu för första gången. Vi har haft pop innan. Reima stl 92 är exakt lika stor som pops skidoverall stl 98. Mina killar har 92 på byxor och 98 på tröjor nu, de är precis 2 år. Köpte stl 92 på reiman, den är ganska stor nu.

Svar på tråden Reima, vilken storlek?