• Lina W

Barnmatstol, TrippTrapp eller kopia?

Lillen sitter nu i stol och vi funderar vilken stol vi ska köpa. "Stokkes" tripp-trapp stolar är fina och funktionella, men rätt dyra... Såg att baby-proffsen hade en liknande som kostade runt 700 kr. Någon som har en sådan och kan rekomendera den? Vill ej ha en IKEA-stol. Det är trots allt möbel som står framme jämt och används mycket. Vill gärna att den ska va fin. Kom gärna med förslag!

• Svar på tråden Barnmatstol, TrippTrapp eller kopia?
  • La Lola

Jag skulle köpa originalet men begagnat.
    Aldrig en ny.
    En begagnad tripptrapp kan man få för runt 500 kr.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Tvåbarnsmorsan

Hokus pokus då? Dom är fina och praktiska!

• annie80

Vi köpte en beg. tripptrapp stol för 400kr. Och den var som ny!

• La Lola
    Tvåbarnsmorsan skrev 2008-08-22 10:28:53 följande:
    Hokus pokus då? Dom är fina och praktiska!
    Fast barnen växer ur de rätt fort tyvärr....
    I övrigt är de kanonbra!
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Linlugg

Köp en TrippTrapp original för de är bäst! Då kan även en vuxen sitta på den. Men köp en på Blocket då kommer du undan med en 500:- för en i fint skick.

.¸¸.·´¯)Linlugg
  • norgesessan

vi har min gamla tripptrapp....den är nerplockat, för de var så svårtvättat...ville inte tvätta en trästol i duschen...så trean får sitta i en ikea stol....tar inte upp den igen..

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • annie80

Vi köpte först en hokus pokus stol och sen blev det att vi köpte en tripptrapp. Är jättenöjd med båda.

• mintchoklad

Jag har sett att Segr har en Tripp-trapp-kopia, billigare men kanske inte lika snygg...

• Lina W

Hittade denna som man kan beställa på nätet. www.kopabarnvagn.nu Den vita är fin tycker jag, men vet inte om de är lika bra. Begagnade Tripptrapp finns nästan bara i trä på Blocket. Hade gärna velat ha en i vitt eller annan färg...

• Lina W
    mintchoklad skrev 2008-08-22 10:41:30 följande:
    Jag har sett att Segr har en Tripp-trapp-kopia, billigare men kanske inte lika snygg...
    Precis, det var den jag sett. Tycker den är helt ok faktiskt.
  • norgesessan

är inte dom färgade rätt så nya? dom har kanske inte hunnt komma ut på begagnat marknaden? Tror dom används klart när man först har köpt en..

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • Lina W
    norgesessan skrev 2008-08-22 10:45:02 följande:
    är inte dom färgade rätt så nya? dom har kanske inte hunnt komma ut på begagnat marknaden? Tror dom används klart när man först har köpt en..
    Jo, du har nog helt rätt i det.
  • skogsmor
    Lina W skrev 2008-08-22 10:43:38 följande:
    Hittade denna som man kan beställa på nätet. www.kopabarnvagn.nu Den vita är fin tycker jag, men vet inte om de är lika bra. Begagnade Tripptrapp finns nästan bara i trä på Blocket. Hade gärna velat ha en i vitt eller annan färg...
    Varför inte köpa en i trå på blocket för en liten peng och så kan du ju måla densjälv i precis den färg di vill så får du en riktigt unik om du vill det.
    ~*¤*~ Valdemar 19/6-08 ~*¤*~
Svar på tråden Barnmatstol, TrippTrapp eller kopia?