Teletubbies
Min lille kille vill jämt titta på Teletubbies och jag har lagt märke till att Poo säger något som låter som japanska lite då och då, det är alltid samma sak hon säger, typ ett två tre. Finns det någon som vet vad hon säger och varför?
Min lille kille vill jämt titta på Teletubbies och jag har lagt märke till att Poo säger något som låter som japanska lite då och då, det är alltid samma sak hon säger, typ ett två tre. Finns det någon som vet vad hon säger och varför?
A tji san??? Det har jag aldrig hört, måste jag lysna efter, då kan det ju bli lite mindre trist att sitta och titta på elendet
Har även jag en son som gillar Teletubbies, men han börjar nog tröttna lite nu.
Nu har jag lyssnat noggrannare och kommer fram till att Poo säger "ja ji san". Finns det verkligen inte någon som vet vad det betyder? På Familjeliv finns det ju alltid någon som vet tycker jag...
Haha jag har också funderat över vad "ja ji san" betyder. Jag tror det betyder ett,två,tre. Men frågan är vilket språk, eller om det kanske bara är påhitt? Konstigt att barnen gillar Teletubbies så mycket, det är ju helt psykat tycker jag. Min 10 månaders ÄLSKAR att se Teletubbisarna
min älskar oxå teletubbisarna...jag kan ju utifrån en bok jag har delge att lala och po är tjejer medan tinky-winky och dipsy är killar. Det verkar dessutom som att dipsy ska representera lite mörkare hudfärg. Visst är det lite konstigt att killarnas favosaker är en väska o en hatt inget direkt att leka med utan bara för att de ska vara fina, medan tjejerna har roligare grejer som en boll och en spark. Oj vad jag tycker det är pinsamt att jag vet en massa om dem. Men läser samma bok 5 ggr varje kväll och börjar då lägga märke till detaljerna :)
Min pojke på 14 månader tycker också om Teletubies, så skönt att få en liten paus där vid 7 på morgonen och dega i soffan med honom medan han tittar förtjust!
Jag är övertygad om att det är kinesiska. Jat, ji, sam, sej fick jag lära mig är ett, två, tre, fyra på kinesiska och jag tycker att det låter som de första tre orden.
Stavningen har jag själv hittat på om någon undrar.
ebba är bara 8 månader.. men älskar teletubbies.. hon släpper allt hon har för händerna å kryper in i vardagsrummet när hon hör att det börjar..
pingu är oxå en favorit men inte alls som teletubbies..
ebba tittar på teletubbies..
mammatillebbis.blogg.se/2008/august/13.html
Jat ji saan är kantonesiska, ett kinesiskt språk, och betyder ett två tre.
Tack tack! Nu slipper jag fundera mer! Att det var ett två tre hon sa var jag ganska säker på, men det var kul att veta vilket språk det var. Det är väl hon som dessutom är lite gulaktig i ansiktet i något avsnitt, antar att hon ska representera asiater om Dipsy ska representera mörkhyade.
Wilma77:
Får man fråga var du hittat en bok om Teletubbies? Dottern älska oxå att titta på dem. Och försöker få henne intresserad av böcker! Molly gillar hon, men inte så mycket mer så hade ju varit perfekt att läsa godnattsaga om teletubbies
Hittade på adlibris, men det va på norska...
Min son har också upptäckt Teletubbies tycker att jag ser att han utvecklas av det. Lite mer intresserad av att härma och att tala. Fast helst vill han se bara inledninge typ 5 ggr innan jag får spela resten av DVD:n.