• Amandamamman

Svullen mage i början av graviditeten

Är i vecka 7 och magen är som en uppblåst boll. Ska det vara så?
    Minns inte att det var så när jag väntade 1:an.
    Kläderna sitte inte bra över magen men jag har inte gått upp i vikt, phu!

• Svar på tråden Svullen mage i början av graviditeten
  • xenaa

Ja i början är de rätt vanligt att tarmar svullnar upp. sne lägger sig svullnaden

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ - ♥ Bönan BF 2oo9-o2-26 ♥
  • Luella

Min mage svullnade upp väldigt tidigt. Nu är jag i v 11+3 och känner mig gigantisk. Någon som vet när svullnaden lägger sig?

• starlight in the night

Är enligt BM i vecka 6 men ser ut som att jag är i Vecka 16 typ... Tvillingar kanske?

• Mimmie81

Här kommer en till med svullen mage... mest precis när jag ätit förstås... men en fråga till... har någon av er ont i magen också? Jag har så ont att jag knappt kan ligga på magen... inte i tjejmagen utan högre upp... lite hugg från och till bara i tjejmagen... någon som känner igen det?
    Jag är i början av v 8 förresten...

• Cactuz

Hej!
    Jag vaknade med jättesvullen mage exakt en vecka efter ÄL! Så visst kan det börja tidigt. Är nu i vecka 6 och har ff svullen mage, fast mest på kvällarna nu.

• Vill Nu
    Svar på #4
    får också ont i magen då jag sover på mage, känns som om jag har en boll i magen som trycker bakåt när jag ligger på magen. jag e i v15 och kännt såhär några veckor...
  • MissC24

Jag har en vän som går in i vecka 11 imorgon,hon har sedan vecka 7 inte kunnat ha sina byxor som då var för stora. Hon ska köpa mmmabyxor idag

• Mimmie81

Vill Nu: Precis så känner jag... är så rädd för att det ska vara nåt fel... efter mina två missfall... hoppas jag får se tickande hjärta på måndag, precis som förra veckan...

• riotflickan
    xenaa skrev 2008-08-23 09:20:34 följande:
    Ja i början är de rätt vanligt att tarmar svullnar upp. sne lägger sig svullnaden
    Eller så gör den inte det... blä! Fortfarande svullen i v 19.
  • SaraSara

Jag upplevde aldrig att magen var svullen... Däremot var den väldigt öm fram till vecka 15 ungefär. Kunde inte ha några kläder som satt åt alls.

Svar på tråden Svullen mage i början av graviditeten