Hur går jag ifrån blond till brunett???
Har idag blekt hår med en utväxt på ca 5 cm. Är brunett naturligt sätt och vill nu bli mörkare så jag slipper denna tydliga utväxt. Hur gör jag detta på bästa sätt? Tar tacksamt emot alla tips!!
Har idag blekt hår med en utväxt på ca 5 cm. Är brunett naturligt sätt och vill nu bli mörkare så jag slipper denna tydliga utväxt. Hur gör jag detta på bästa sätt? Tar tacksamt emot alla tips!!
otålig....
Det är bara att köpa en toning om inte är för mörk för håret suger åt mkt färg när det är behandlat men köp typ ljusbrun Loreal har det den är fin. Brukar alltid täcka bra o ge en jämn färg trots utväxt.
Tänk på att köpa en färg som inte har ett jämnt nummer. Så att det står t ex 4,3. Inte 4,0. Då kan ditt ljusa hår bli grönt istället. Så har jag fått det sagt till mig av frissan iaf.
Tusen tack, ska promeneera iväg direkt!
Jag är också trött på min utväxt så kan du inte lägga in bilder när du har färgat så att jag får se före och efter! Jag är "råttfärgad" från början...
Ja jag är...var också råttfärgad men sagt och gjort så promenerade jag iväg igår och köpte Loreal men dessvärre blev håret som var blekt delvis grått :-O så idag ska jag gå och köpa en kartong till i en nyans mörkare och hoppas hoppas på att det blir bra. Är ju så jobbigt att vara missnöjd med håret!
Flippa, jag letade efter detta med nr men det fanns nästan bara jämna nr i våra affär...
Oj:-O Ja då kanske du behöver en varmare ton typ kastanj.. Lycka till!!
köp en röd toning som du sätter i håret när det är torrt låte den va 5-10 min skjölj sedan ur. sen färgar du det brunt. Blont hår måste förpigmenteras annars blir det grönt. talar av egen erfarenhet... :D
jäklarns....tänk om jag sett ditt inlägg innan jag rusade på...sitter här med mörkgrått hår nu med en touch av GRÖNT!!! Och i morgon är min första dag i skolan-jippi!
Varför lär jag mig aldrig...Hmmm någon men tios om hur jag ska göra nu? Ringa frissan i morognbitti?
har alla gått och lagt sig...?