Inlägg från: MammaTillEKNS |Visa alla inlägg
  • MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • MammaTillEKNS

Ååå, så skönt å sova så länge ska ni tapetsera om i rummet eller ska ni möblera om?

• MammaTillEKNS

Leos och Vincents mamma: Fyller du år snart? tänkte om det är därför du inte får veta något usch för tvätt, vi håller på och tvättar för fullt

• MammaTillEKNS

Är det någon som är sugen på att ta en fika nästa vecka?

• MammaTillEKNS

Men vilken dag passar er? Jag kan alla dagar nästa vecka efter kl.12 (Har ju strålningen på förmiddagarna). Jag kan däremot inte imorgon, men alla andra dagar

• MammaTillEKNS

Leos och Vincents mamma: du får gärna tala om sen vad det var de hittade på

• MammaTillEKNS

Marayah: vad kul med babysim jag tänkte börja gå på badhuset så fort jag är klar med strålningen, fr.o.m. nästa vecka ska jag gå på öppna förskolan så hon får träffa lite andra barn

• MammaTillEKNS

dinana: är du gravid?

Mammatill4a: jag tänkte gå dit en stund varje dag om jag orkar så jag tar gärna sällskap

Marayah: då kan vi ju gå tillsammans och bada

• MammaTillEKNS

dinana: jag jobbar på förskola och vi brukar säga till föräldrarna att om de t.ex. är förkylda/hostiga så måste föräldern avgöra om de tror att barnet klarar av att vara på förskolan. Har hon ork att vara med på alla aktiviteter på dagis? Om man som förälder tror att barnet inte kommer orka med en vanlig vardag på förskolan så ska de stanna hemma. Mitt råd iaf Du kan ju avvakta tills imorrn bitti innan du besätmmer dig...hon kanske mår bättre då

• MammaTillEKNS

Mammatill4a: men då kan vi ju bestämma någon dag när vi går dit imorrn kan jag dock inte, har strålning kl.15 sen har jag tid till en läkare....hmm, tisdag kan jag inte heller, har en tid kl.13.30 som jag måste passa, däremot kan jag övriga dagar

• MammaTillEKNS

Hej på er!

Jag kan inte fika på fredag, en kompis kommer hit då så jag får följa med en annan gång

Idag kunde tyvärr inte vår hemhjälp komma då en nära anhörig till henne är jättedålig ville inte ha någon vikarie då vi är vana att ha en och samma hela tiden. Vi har därför städat själva idag, gick hur bra som helst håller på att tvätta mattor för fullt nu

Hur har er dag varit?

• MammaTillEKNS

Apipoulai: mm, lite ambitiöst kanske men skönt att ha det gjort såklart vi vågar oss hem till er

Skorpan08: Tack kul länk du skickade

• MammaTillEKNS

Hej på er!

Förmiddagen har gått fort här, vi vaknade strax efter 8 och låg och myste i sängen en timme sen var det bara att kliva upp, äta frukost och sen iväg till sjukhuset. Tyvärr var det fel på maskinen så vi fick vänta över en timme, dock träffade jag sjukgymnasten under tiden. Tydligen kan armen bli inflammerad av strålningen så det är därför jag har så ont.

Så fort Nathalie har vaknat så ska vi åka och köpa en orbitrek crosstrainer

• MammaTillEKNS

dinana: hur kommer det sig att du inte använder den? 

• MammaTillEKNS

God förmiddag!

Jag har ne liten undran till er som har/haft småbarn i Nathalies ålder. Under hela förra veckan fick hon prickar i ansiktet till och från (mest runt munnen). Vi var till bvc i måndags för att visa henne prickarna då N fortfarande hade kvar dem. Vi har bl.a. gett henne yoghurt med jordgubb och frukter. Hon på bvc misstänkte att det kanske är jordgubbarna som hon inte tål. Igår hade hon inga prickar på hela dagen så därför gav jag henne lite yoghurt med jordgubb i igår kväll. Imorse när hon vaknade upptäckte jag att hon hade massa med prickar på magen och ryggen. Tror ni att det är jordgubbarna? Tidigare så hade hon bara prickar runt munnen, nu har hon inga alls där. Hon har ingen feber så det är inte någon tredagarsfeber hon har.

Nu ska jag åka till sjukhuset igen...

• MammaTillEKNS

Leos och Vincents mamma: Jag borde ha varit mer tydlig, det är inte yoghurt (skrev fel) utan det är fruktbägare som de får äta nu hon på bvc ska ringa nu i eftermiddag så att vi får komma dit, får se vad hon säger

• MammaTillEKNS

Får hoppas att det bara är jordgubbarna...vi har ingen matallergi i släkten... hon har fortfarande prickar på rygg och mage, men hon verkar inte besvärad av dem. Hon på bvc ska höra med en läkare och sedan återkomma under dagen, får se vad hon har att säga.

Hur har ni det annars?

• MammaTillEKNS

Nu har vi fått en tid till läkaren, vi ska dit 15.30, får se vad hon säger.

• MammaTillEKNS

Nu har vi precis kommit hem från vc och läkaren är ganska säker på att det är jordgubbarn som har gjort att hon har fått utslag. Hon rekommenderar att vi tar bort allt som innehåller jordgubb tillsvidare.

Allt bra med er andra?

• MammaTillEKNS

dinana: hoppas du är gravid, håller mina tummar

Apipoulai: mm, det är jättegott men kanske tål hon jordgubbar nästa år det kan ju ändras.

Hur har du haft det idag?

Svar på tråden VI från Linköping