Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

VI från Linköping

Ja ja, nu har jag läst reglerna...igen. *suck*

Och ja, hur ska jag sammanfatta dem?? man får inte prata om någon annan, om något inlägg som plockats bort, man får inte skriva på något annat språk, man får inte rätta någons språkliga fel (stavfel etc), man får inte skriva för långt (rekommenderat max 600 tecken), man får inte skicka till fel plats (!?) ...etc etc

Punkt nr 3 tyckte jag var extra intressant:

"3. Fokus på ämnet
    Meddelanden ska vara relevanta för den diskussion de postas i, med andra ord riskerar ett meddelande, hur välformulerat det än är, att bli borttaget om det skickas till fel plats. Illa formulerade inlägg som skapar negativt uppseende kan också komma att tas bort. "

Så...
    Hur tyckte ni vädret var idag?

• Apipoulai
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-25 12:46:20 följande:
    Hej på er!
    Jag kan inte fika på fredag, en kompis kommer hit då så jag får följa med en annan gång
    Idag kunde tyvärr inte vår hemhjälp komma då en nära anhörig till henne är jättedålig ville inte ha någon vikarie då vi är vana att ha en och samma hela tiden. Vi har därför städat själva idag, gick hur bra som helst håller på att tvätta mattor för fullt nu
    Hur har er dag varit?
    Tvätta mattor! Shit vad ambitiöst. Får ju dåligt samvete av dig juh. Om ni vågar er hem till oss får så får ni inte titta på våra mattor. De är nog inte är tvättade de senaste två åren.
  • Apipoulai

Ja nu när många börjat jobba så blev det mindre aktivitet här.
    Själv har jag varitoch tränat idag. *känner sig duktig*

• Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2008-08-26 22:03:07 följande:
    spännande tråd! Får man vara med? Jag bor utanför Slaka med sambo, dotter född maj -06 och två vilda jack russell terriers.
    Välkommen! :D
    Jack Russel, det är vår typ av hund.
  • Apipoulai
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-27 16:39:13 följande:
    Nu har vi precis kommit hem från vc och läkaren är ganska säker på att det är jordgubbarn som har gjort att hon har fått utslag. Hon rekommenderar att vi tar bort allt som innehåller jordgubb tillsvidare.
    Allt bra med er andra?
    Åh, stackars liten som är allergisk mot jordgubbar, det som är så gott. Fast det är ju jag också :/ ....fast inte så mycket att jag avstår att äta dem. ;)
  • Apipoulai
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-27 20:51:21 följande:
    dinana: hoppas du är gravid, håller mina tummar
    Apipoulai: mm, det är jättegott men kanske tål hon jordgubbar nästa år det kan ju ändras.
    Hur har du haft det idag?
    Ja, det kan ju vara tillfälligt.

Hur jag haft det idag?
    Tja, ganska tråkigt faktiskt. Blir nog inte roligare än såhär. :/
  • Apipoulai
    Elli80 skrev 2008-08-27 22:05:14 följande:
    Hejsan!Såg att vår gamla tråd var stängd. Ännu inget nytt om vå ev flytt. Jag håller er uppdaterade...Må gott alla!
    Vart ska du ev. flytta? :)
  • Apipoulai
    dinana skrev 2008-08-30 17:35:16 följande:
    Någon som vill köpa en gråvit bondkatt?
    Åååh, vilken söt. Vill ha, men kan inte pga svägerskas allergi. :(
Svar på tråden VI från Linköping