• dinana

VI från Linköping

Mammatill4a skrev 2008-09-10 12:51:53 följande:
    gud så skönt med semester nu, vart ska ni åka nånstans??
    Vi skall sticka ner till mina hemtrakter... och Kalmar / Öland.. Hade varit kul att åka utomlands.. men vi har inga pengar över till sådant just nu.
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-10 13:16:43 följande:
    Har precis varit o shoppat på Lindex o jo..man kan shoppa upp barndbidraget där inne, för det har jag precis gjort, nästan hela i alla fall Tur att man har två barnbidrag Köpte såå fina kläder till Vincent o så blev det en hel del fem myror kläder till både Leo o Vincent.
    Mm, jo jag var där i går och kikade.. hade inga pengar dock... men de hade ju mycket kvar då.
  • dinana

Här är en till som försöker bli gravid (tredje försöket gillt brukar det väl vara, och hoppas på det!)

Catbride skrev 2008-09-10 16:28:54 följande:
    Hallå?! Jag e nyinflyttad till Linköping, så jag hänger gärna på här också. Jag förstår att ni hållit på ett tag LinnenMinnen (å andra gravida förstås): Jag har startat en tråd som heter typ "Vi i Linköping som ska ha barn vintern 08/09" - du får jättegärna hänga på där också! När ska du ha? Är det fler här i tråden som är gravida? Skulle vara så roligt å få kontakt med fler blivande mammor iom att jag inte känner så många i stan. Flyttade hit i april för maken å jobbet, är 31 år gammal å väntar mitt första barn i januari.
  • dinana
    Mammatill4a skrev 2008-09-10 19:48:54 följande:
    japp klart de är fika hos mig marayah skulle komma upp när hon lämnat marko så hon oah ja kommer till mac d vid 10.30 och hämtar er.. köpte bullar och drömmar idag, ja är ingen som direkt bakar så hoppas de blir bra med de.. hoppas de bara är efter sprutan, vill ju träffa er ju och tycker han om babygym kan han få låna här
    Låter jättekul med fika, synd att man har dottern på dagis, annars hade jag gärna hängt på.
  • dinana
    Mammatill4a skrev 2008-09-10 20:15:27 följande:
    hur länge har du henne på dagis då? är de bara vanliga tiderna  ,,
    Molly är på dagis mellan 8-11
  • dinana
    NorPan 79 skrev 2008-09-10 21:56:17 följande:
    Yes nu har fått det å funka min sida börjar att arta sig trevligt  äntligen... hihi
    Så söta kidsen är... även med horn =) *haha* Skulle du ha M&I-partaj?
  • dinana
    NorPan 79 skrev 2008-09-10 22:10:06 följande:
    Svar på #1125Tack så mycket. Japp det ska jag.. du får gärna komma om du vill.. Sön 21 denna månad kl:14:00.. Kom om du är sugen
    Aha, det var så tidigt. Får se om man orkar. Skall iväg på semester nästa vecka och har ingen aning om när vi kommer hem. Är i alla fall bjuden på födelsedagskalas på lördag kvällen, så det beror lite på hur länge det håller på....
  • dinana

Ni som är kunniga på barn:

Om barnet hostar på nätterna men inte på dagen vad kan det bero på. Hon hostar så hon kiknar och obland så att hon kräks. Nu idag så ringde de från dagis och bad mig med henne hem för hon hostade så dant. Har hon inte gjort innan, men hon har hostat på nätterna i snart tre veckor.

Tips, råd?

• dinana
    Skorpan08 skrev 2008-09-11 10:55:40 följande:
    Höj gärna upp huvudändan på sängen. Har lite retningar i halsen känner hon inte av dom lika mycket som om hon ligger helt plant.
    Jo, fast så har hon legat i snart två veckor och det har inte hjälpt något.. hostan har bara blivit värre
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-11 13:07:26 följande:
    Kan vara falsk krupp. Leo hade så för 1,5 år sen. Var jättejobbigt! Vi fick åka in till akuten flera ggr för att han hostade så mycket o knappt fick luft.
    Familjetrollet skrev 2008-09-11 10:57:10 följande:
    då får du gå med i min somna i soffan klubbenvi ses strax
    Jag skall in till VC imorgon, får se vad de säger då. Hon har ju hostat en längre tid nu, men bara på nätterna... började hosta idag på dagen så antar att det har förvärrats. Men får se vad doktorn säger imorgon. Tjejen jag pratade med på telefon var väldigt trevlig. Hon sa att det inte fanns några lediga tider, men fixade in oss i alla fall till slut efter lite knapptryck. Så hoppas att de hittar något fel, så att man kan få något mot hostan. Har försökt med bisolvon och nipaxon men tycker inte det hjälper... Nipaxon kräks hon upp igen (men så är det ju 2 års gräns på den så den är kanske lite för stark för henne).
Svar på tråden VI från Linköping