Inlägg från: Mammatill4a |Visa alla inlägg
  • Mammatill4a

VI från Linköping

Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-29 21:55:31 följande:
    Ja, det går ju sååå fort! FÖR fort o speciellt denna gång när man redan har ett barn innan.Han är 5 månader nu, blev det i måndags Han är så tidigt med allt (eller i alla fall när man jämför hur Leo var), så han känns mycket större än vad han är. Han rullar runt, går nästan upp i krypställning, sitter nästan själv o har en vilja av stål Han ska dessutom nästan bara sitta upp hela tiden nu i vagnen, ligga är för små bebisar tycker han Han ligger bara ner när han sover, annars ska han sitta upp i vagnen o se sig omkring.Ja, jag njuter av lugnet nu, fast jag sitter mest här på FL samtidigt som jag håller på o lägger upp kläder på tradera Fint fredagsnöje..hehe..Har en STOR hög med kläder som ska säljas på tradera, det är Vincents alla 62 kläder som har legat ett tag nu..det är ett tag sen han växte ur dem o våra barn behöver inte sakna kläder om vi säger så Båda barnen har så mycket kläder så att lådorna inte knappt går igen, p.g.a deras shopping galna mamma Så nu finns det som sagt var en hel del att göra sig av med..
    hehe, låter som nr 2 ska vara. Liam var lika dan kan ja säga , så förstår vad du menar med att tiden går för fort ..med alma var de inte alls så som med liam, liam har varit tidigt med alma, ja alma var tidigt med att sitta och gå men hon sov ju länge och mkt fram till året och liggdelen hade vi allt tills nästan 6 månader..

hehe inte våra barn heller behöver gå utan kläder och de kan är så skönt.. men nu får man la se om de finns mkt vinterkläder annars får man köpa på sig sånt..

ja om du inte får allt sålt i 62 på tradera och vi får en liten kille, köper ja gärna kläder av dig igen men nu måste ja vänte och se vad vi får först inan ja kan köpa på mig hehe ..vet ju inte hur står de skrutten blir heller..
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-29 21:56:50 följande:
    Mammatill4a: Gud så söta barn
    tack
    Marayah skrev 2008-08-30 02:02:48 följande:
    Puhh!!! Nu e de äntligen färdigt de som går att göra idag/natt. Vart juh sittandes med grannarna o spela kort till ca 23 så då blev de till o plocka o dona efter de. O envis som man e så slutar man inte i första taget innan de e klart-
    hihi, nej men allt måste ju vara färdigt med de man vill ha klart, så man kan vara nöjd med allt innan man går till säng.. vill ni följa med till trädgårdsföreningen på måndag em??
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Mammatill4a
    Familjetrollet skrev 2008-08-30 15:38:36 följande:
    halloj tjejer.här sitter man på norrköpings tågstation och väntar på att tåget ska komma.så då passade jag på att sitta vid datornidag har jag och lillan haft en egendag med shopping.imorrn blir det auktion samt gistad marken.hoppas ni andra har haft en bra lördag.när jag kommer hem så ska det STÄDAS och TVÄTTAS.har inte blivit av de sneaste 2 dagarna då jag o lillan var sjuka.mitt illamående håller i sig ännu.
    vad kul att komma iväg du, hoppas ditt illamånde försvinner snart..
    dinana skrev 2008-08-30 15:48:42 följande:
    Mammatill4: har massor av kläder här som jag skall försöka sälja. Är det något speciellt du är intresserad av så kanske kan lägga undan lite.. ?
    Just nu ska ja nog inte köpa på mig mer kläder, men det är ju bebbekläder som behövs sen, men vill ju veta vad vi får först. inte så kul att sätta rosa på en pojke hehe
    Tyvärr blir de inte nån mer kisse här då ragnar är en ensamvarg..
  • Mammatill4a

Idag har man varit sj med alma hela dagen, olivia är hos sin pappa och Liam var med farmor och farfar ute hos sin faster och kollade på traktorer mm ..

Sj tog vi en fm inne i stan kollade på affärer och sen tog vi vägen förbi G.linköping där de var hantverksmarknad och hittde såklart de ja sökte en liten stickad jordgubbsmössa till skrutt ( kommer kort så småningom o bildgalleriet) sen kunde vi ju inte låta bli chokladboden heller..sen på em har vi varit hemma och tagit de lungt, har fått spränghuvudvärk här, berior nog på det plötsliga väder omslaget.. så får se hur social jag är ikväll..

Imorgon vet ja inte vad som händer än, har en alma som frågar efter mofa och vovo så får se om de blir en sväng ditt om de ska vara hemma ,kolla in klädhuset med mamsen råkade säga att de fått in mkt nytt och sött till bebbar.. måste ju kika på de iallfall och säga vad hon kan ta ut lägga undan tills skrutt kommer..

• Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-30 18:06:08 följande:
    Mammatill4a: Vi var tvungna att ta bort liften hur vagnen redan när Vincent var 4 månader drygt, dels för att han är så lång o knubbig men mest p.g.a att Vincent är såå himla nyfiken o vägrade att bara ligga o stirra uppåt typ. Men det är ju helt liggläge på vagnen nu oxå Jag har en del kläder som inte blivit sålda som du gärna får köpa sen om ni får en pojke
    Klart ja vill köpa kläder av er om vi får en pojk, men mkt känsla har ja nu att de blir de men de märks ju om ca 8 veckor +/-..

ja de är skönt att man har vagn med helt liggläge efter att man måsta ta bort liften och ja tror inte Olivia och Liam var mkt äldre heller när de började använda bara sittdelen på vagnen för att de vägrade ligga ner.
  • Mammatill4a
    Marayah skrev 2008-08-30 21:21:43 följande:
    Malin: Ja vi vill följa med till trädgårdsföreningen på måndag om vädret tillåter de. Idag har vi vart till Åtvidaberg och grattat sambons syster son.. Åsså lämnade vi Filip med Farmor. Saknar min lille.. Men vi kännde att de var dags att göra något med Marko då han e helt hysterisk för han får lite uppmärksamhet nu för tide.. O för att Filip blir flaskmatad så funkar de juh bra o lämna bort honom, även att de tog emot hårt. Men ja vet att han e trygg. Farmor har juh faktiskt uppfostrat 9 barn så de e en barnlek för henne. Nej nu ska ja gå in til grannen igen och umgås. Ha en trevlig lördag kväll.. Ja ska försöka slappna av iaf.. Kramis!!
    Men de är ju klart ni får följa med, kommer ni upp imorgon med som sagt ?? el hur blir de??

Kul att bara göra nåt med marko de är ju behövligt, men förstår dig att de tar emot, sj skulle jag nog aldrig klara de, men är ju en alldeles för mkt hönsmamma utav mig...
    Familjetrollet skrev 2008-08-30 22:30:53 följande:
    illamåendet börjar ge sig smått.det var så skönt och kul att få komma ut.lillan var så go hela dagen.det var bara jag o lillan som tog en norrköpingtur.nästa gånge blir det stora tösen som får följa med istället.här ska man strax lägga sig o sova.imorrn blir det fullt upp
    Skönt att börjar ge med sig, ja med de är ju bra attt dela upp de lite med, barnen blir ju glader oxå..
    dinana skrev 2008-08-31 14:56:57 följande:
    Någon som har en Tripp Trapp stol de inte använder? Gärna med bygel =)
    Tyvärr kom du försent, gjorde oss av med vår tripptrapp stol till kompisen när vi byte de mot köksbord+stolar..Alma tyckte inte om den så den vart bara stående endå..
  • Mammatill4a

Idag har man inte gjort många knopp, försökt blivit människa igen efter går kväll/mattens migrän attack utan huvudvärkstabletter,, gick i säng vid 19 tiden och sov från och till till 6-7 imorse och kl 10 vart de apoteket för panodil sen åkte vi ut till farmor och farfar där barnen lekte med sin kusin hela dagen och Maken försökte laga bilen mm...

Och så kom Olivia hem idag med, så blir att mysa lite med henne ikväll om hon vill de

• Mammatill4a
    dinana skrev 2008-08-31 16:29:38 följande:
    Aj, vad synd...
    japp, de var tråkigt, men de brukar ju finnas skapliga på blocket oxå, har du kollat där?
  • Mammatill4a
    Marayah skrev 2008-08-31 17:23:11 följande:
    Malin: Har efterkoll hos bm imorrn kom ja på men tänkte att vi kunde komma direkt efter den..
    det är lungt vet du haha mitt minne är inte heller det bästa..:-P
  • Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-31 18:08:23 följande:
    Är det nån mera än jag o mammatill4a som kan fika på onsdag?Annars kanske vi ska ta en annan dag? En kompis till mig undrade nämligen om vi skulle ses på onsdag, men är det flera som kan på onsdag så fikar jag med er istället.
    du kan allt få fika med din kompis, verkar inte vara fler som kan fika och Liam börjar bli snorig här, så om han inte ligger sjuk inom dom närmsta dagarna så är de ett korsitaket som han går kläd ute, ungen förstår inte att sommaren är på väg bort, men eftersom han är som pappa sin så fryser han ju aldrig...Och vi ses ju endå på lördag
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-31 18:09:14 följande:
    Idag har jag haft en jätteskön dag!! Skulle ha städat lite, men orkade bara inte! Men sambon städade allt istället, han skulle ha hjälpt till ändå, men nu tog han allt o jag har sovit nästan hela dagen!! SUPERSKÖNT!
    Skönt att få sova lite när de är jobbdag för karlarna imorgon
  • Mammatill4a
    dinana skrev 2008-08-31 19:17:16 följande:
    Nej har BIM på tisdag. Tur att det är någon mer än jag som hoppas... =P
    ja hoppas såklart för er del oxå håller alla min tummar och tår för er
Svar på tråden VI från Linköping