• Anonym (fattig)

Återanvända neg gravtest?

Någon som återanvänt sitt negativa gravtest och senare fått positivt?
    Tänker att det ju bara blir ett plus om det där ämnet finns i kvinnans kropp Då borde det ju kunna reagera på det även om testen är använt tidigare med negativt resultat??

• Svar på tråden Återanvända neg gravtest?
  • snappi81

Nä det funkar inte att använda ett redan förbrukat test...

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Teskedsmamman

Nej, testerna ska inte återanvändas, fast du inte har "använt" de ämnen som reagerar med hcg, i testet så har du ändå påverkat dem. Det står även i bruksanvisningen att de inte ska återanvändas.

Triss i killar!!!!!!!! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Anonym (hehe)

hmm..bra fråga..undrar med!=)

• Anonym (fattig)

klart de skriver att man inte skall återanvända dom *skrattar* De skulle ju förlora massor med pengar på det *hi hi*

Men man tycker ju att det i praktiken borde gå????

• Teskedsmamman
    Anonym (fattig) skrev 2008-08-24 11:24:11 följande:
    klart de skriver att man inte skall återanvända dom *skrattar* De skulle ju förlora massor med pengar på det *hi hi*Men man tycker ju att det i praktiken borde gå????
    Nä, det tror jag inte alls... du har ändå påverkat alla ämnen i testet och jag är ganska övertygad om att det inte går, framför allt vem vill hålla på att kladda med gamla inkissade tester som är fulla av bakterier?!
    Triss i killar!!!!!!!! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Michisen

Är du så fattig så kan jag tipsa om att det åtminstone på vårt sjukhus går att gå direkt till MVC och lämna gravtest helt gratis.
    Då slipper man dessutom undra ifall det är positivt eller negativt besked, utan du får klara besked på en gång.

• Mamsis

Nej, det går inte, för har du testat negativt och tittar på testet efter flera timmar kan det ändå vara ett plus fast du inte är gravid.

Om du inte har råd med gravtester, ska du verkligen skaffa barn då? Jag förstår att detkänns som att kasta pengarna i sjän när det är negativt, men gå till mödravården och lämna gratis istället då.

• Blomsteröga

Jag tror nog inte att det handlar om att TS är fattig. Hon är nog nyfiken. Jag har själv funderat på samma sak och jag tror baske mig jag ska spara ett negativt gravtest till den dagen jag är gravid. Bara för att se om det funkar

IVF hösten 2008
  • v i r r a

men herregud skärp er! TS har väl inte sagt att hon inte har råd med nya test?

Jag har inget svar på din fråga TS men tvivlar på att det fungerar

• Anonym (fattig)

*asg*

Snacka

Mamsis skrev 2008-08-24 11:33:00 följande:
    Om du inte har råd med gravtester, ska du verkligen skaffa barn då?
    Snacka om att ta allt BOKSTAVLIGT *ha ha ha*

Fattig skrev jag bara för att skriva något *fniss*
  • Mamsis

Och? Jag svarade på det jag tolkade frågan var, men i rimlighetens namn borde du väl förstå själv att det inte fungerar eftersom det står på baksidan av testerna att du inte ska kolla senare än angiven tid? Eftersom det då kan vara ett plus trots att du testat negativt inom den angivna tiden.

Tyckte dock det var lite för elakt att antyda bristande intelligens.

• Nyfiken gul

jag har redan provat då frågan kom på Fl för några år sedan och svaret är:

Nej det går inte att använda ett redan använt test. Det händer nämligen ingenting med testet. Det suger inte upp kisset o blir därmed inget utslag på det heller.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • ReRant

Anonym (fattig) skrev 2008-08-24 11:37:10 följande:

*asg* Snacka Snacka om att ta allt BOKSTAVLIGT *ha ha ha*Fattig skrev jag bara för att skriva något *fniss*
    Du skriver "fattig" som alias och frågar om man kan återanvända graviditetstest. Klart som tusan folk tror att du inte har råd med graviditetstest då och tipsar om var du kan göra det gratis.

Det var ett juste tips helt enkelt.
  • Blomsteröga
    Nyfiken gul skrev 2008-08-24 11:41:19 följande:
    jag har redan provat då frågan kom på Fl för några år sedan och svaret är: Nej det går inte att använda ett redan använt test. Det händer nämligen ingenting med testet. Det suger inte upp kisset o blir därmed inget utslag på det heller.
    Så bra! Nu kan jag släppa de här funderingarna Jag är hopplös
    IVF hösten 2008????
  • bellanbus
    Nyfiken gul skrev 2008-08-24 11:41:19 följande:
    jag har redan provat då frågan kom på Fl för några år sedan och svaret är: Nej det går inte att använda ett redan använt test. Det händer nämligen ingenting med testet. Det suger inte upp kisset o blir därmed inget utslag på det heller.
    Jag tänkte också så att mest sannolikt är att uppsugningsförmågan på testet bör vara mättat på en användning och således inte gå att återanvända.
    Toys and flavours....tjoss
  • v i r r a

Så obristande intelligens är det samma som att tro blint på alla instruktioner på förpackningar? Jag måste vara ruggit ointelligent jag

Mamsis skrev 2008-08-24 11:39:54 följande:
    Och? Jag svarade på det jag tolkade frågan var, men i rimlighetens namn borde du väl förstå själv att det inte fungerar eftersom det står på baksidan av testerna att du inte ska kolla senare än angiven tid? Eftersom det då kan vara ett plus trots att du testat negativt inom den angivna tiden.Tyckte dock det var lite för elakt att antyda bristande intelligens.
  • Mamsis
    v i r r a skrev 2008-08-24 11:51:23 följande:
    Så obristande intelligens är det samma som att tro blint på alla instruktioner på förpackningar? Jag måste vara ruggit ointelligent jag
    Det kan jag inte uttala mig om, men ett absorberande material kan bara absorbera en viss mängd och sen är det stopp.
    Och vad är det för vits med att ha instruktioner på en förpackning som inte stämmer? Tänk om det inte stått att ett test inte ska kollas senare än den angivna tiden? Hur många skulle inte bli själaglada då och tro att de var gravida när de inte är det? Hur många ilskna mail etc skulle inte företagen få då? Nu ska vi göra lunch så ni får fortsätta diskussionen själva eller låta bli.
  • Anonym (intelligent)
    Mamsis skrev 2008-08-24 11:39:54 följande:

Och? Jag svarade på det jag tolkade frågan var, men i rimlighetens namn borde du väl förstå själv att det inte fungerar eftersom det står på baksidan av testerna att du inte ska kolla senare än angiven tid? Eftersom det då kan vara ett plus trots att du testat negativt inom den angivna tiden.

Tyckte dock det var lite för elakt att antyda bristande intelligens.

Äh..mer önsketänkande...vem vet...lita blint på ett företag som vill tjäna pengar...är väl inte så jätteintelligent...
Svar på tråden Återanvända neg gravtest?