• MissC24

Tips vad man kan göra på cypern? ni som varit där

Jag skriver åt en vän som undrar. Hon och killen ska åka till cypern om 19 dagar och undrar lite vad som finns att göra där? Dom ska till Fig Tree Bay i allafall.

Vad krävs för man ska få hyra en skoter (moped) eller vattenskoter?

Jag har hört nåt om Waterland el liknande,vad gör man där?

Vill ha massa tips och ider.

• Svar på tråden Tips vad man kan göra på cypern? ni som varit där
  • wihoo

Cypern, jadu. Det finns väl egentligen inget överdrivet speciellt? Eller ja.

Detta Vattenland var vi på när vi var där, jag och syrran, det var häftigt! Stort, fränt och massa rutchebanor och liknande. Det är nåt att rekomendera iaf!

Sen så får man nog höra sig för när man väl är där, beroende på vad man gillar att göra osv.

Hoppas dem får det trevligt där borta:)

• MissC24

Ligger detta vattenland långt ifrån Fig Tree Bay?
    Dom tänkte hyra en bil med beroende på vad det kostar.

• wedding

Jag kom hem från Fig tree bay i går

Protaras beach är superfin att bada vid 5 min med buss från Fig tree bay ca 25 min att gå !

Vi åkte med en båttur med Discovery boat cruises en heldag med badstopp och en underbar middag så god. Och vi såg delfiner !

Ayia napa där kan man bada vid Nissi beach.

Vattenlandet Water world , vi tänkte åkte dit men vi gjorde aldrig det och det kostar 300 kr per/vuxen vet inte vad det kostar för barn.

Man kan shoppa i Larnaca.

I Limassol är stället där de flesta cypern borna köper sin kläder skulle finnas ett stort köpcentrum där.

Sen kan man hyra jetski, åka bananbåt , parasailing skitroligt

En pub jag starkt rekommenderar är Stations pub med kareoke och shower varje kväll ligger i Fig Tree bay. Vet iofs inte hur länge det hålls öppet under året. Men den puben ligger mellan Melita hotell och Tshokkos sun garden. Och dom har jättegod mat !

I Fig Tree Bay är det mest supermarkets men jätteroliga att gå och kolla i.

Vi hade en underbar vecka och vi längtar tills den dagen då vi åker tillbaks för det kommer vi absolut att göra

• wedding

Det tog ca 45 min att åka till Ayia napa med buss och vattenparken ligger efter Ayia napa och man ser det från vägen !

• MissC24

Vad kosta det att åka buss till Agia napa då?
    Den där båtturen,hur gör man för att boka en sån och vad kostar det?

• wedding

Att åka buss till Ayia napa kostar 20 kr , vi bokade båtresan genom apollo och vi betalade 700 kr för två. Att åka buss till Protaras kostar 15 kr.

• MissC24

20 kr per person va? är det enkel el tor?

Ok ja dom kommer åka med fritidsresor och har redan betalat hela resan men kanske går att boka till det nu ändå

• wedding

Ja det är enkel resa. Apollo hade ett infomöte dagen efter vi hade kommit och informerade om saker och om utflykter. Är säker på att fritidsresor oxå har såna möten och då kan dom boka en båttur om dom vill. Det är inget man gör innan utan på plats på Cypern.

• SchumiFerrari
    MissC24 skrev 2008-08-24 12:27:40 följande:
    Vad kosta det att åka buss till Agia napa då?Den där båtturen,hur gör man för att boka en sån och vad kostar det?
    Jag rekomenderar dem att gå på välkomstträffen så får de all info som de behöver. Om utflykter mm
    *Älskade Noa*
  • MissC24

Jo det ska dom ju självklart göra men dom ville veta lite i förväg och få ett "hum" om olika saker.

Tjejen i paret är gravid dessutom och är livrädd för vad man ska undvika i matväg där osv.

• SchumiFerrari
    MissC24 skrev 2008-08-24 12:41:25 följande:
    Jo det ska dom ju självklart göra men dom ville veta lite i förväg och få ett "hum" om olika saker.Tjejen i paret är gravid dessutom och är livrädd för vad man ska undvika i matväg där osv.
    Undvik samma som hemma + det som de rekomenderar att även icke gravida undviker.
    *Älskade Noa*
  • MissC24

Nu har vi kommit hem från Cypern,var jätte härligt. Vi åkte på utflykter,hyrde scoter osv. Hade 5000 svenska kr som vi växla in till euro och kom hem med 2000 så det räckte bra,vi åt ute,hyrde scoter,åkte på utflykt och shoppa så det gick

Svar på tråden Tips vad man kan göra på cypern? ni som varit där