Inlägg från: SaraHeleneBirgitta |Visa alla inlägg
  • SaraHeleneBirgitta

Ung förälder är inget hemskt.

Hemska människor. Jag är själv 21 och fick min son för 6 veckor sedan på tisdag och min syster fick sin första vid 16 årsålder och väntar nu sitt andra vid 19 år. Vi klarar oss utmärkt :) En äldre behöver inte vara en bättre mamma pga sin ålder. Det märkte jag på föräldragruppträffarna jag vart på. Hon som var 17 viste betydligt mycket mer om barn än 33 åringen ;)..

• SaraHeleneBirgitta

Tänker på min mamma som fick mig (första barnet) när hon precis fyllt 20 år. Kan ni tänka er att ha en mamma som bara är 20 år äldre. Jag själv älskar det och har alltid gjort det. Är underbart! Däremot har min sambo rätt så trista gammalmodiga föräldrar som fick första barnet  när de var i samma ålder som min mamma är nu. Så man behöver inte misslyckas för att man är yngre :) Nu väntar min mamma sitt tredje barnbarn och är 41 år gammal. Hon säger att det är det finaste som hänt henne och hon är så lycklig för sina barn och barn barn ..

• SaraHeleneBirgitta
    Ablan skrev 2008-08-24 17:53:58 följande:
    jag tror absolut att unga föräldrar är lika bra som de "äldre".men jag kan tycka att det är motligt intelligent att planera att skaffa barn när man är 15-16 år gammal.
    är det verkligen så många som gör det då? humm *Funderar*
Svar på tråden Ung förälder är inget hemskt.