• karma5

Hur är Odd Molly i storlekarna?

stora eller små?

• Svar på tråden Hur är Odd Molly i storlekarna?
  • kokoskärlek med bubblor

Små tycker jag. Men det kanske är för att man inte är van vid 1, 2, 3 som de har..

• Tigerunge

Haha. Jag som tycker de är stora

Tigerunge skrev 2008-08-24 13:49:52 följande:
  • Stargirl
    Stora tycker jag. Jag är stl S normalt men hos Odd Molly köper jag alltid stl 0 som motsvarar XS. Förutom på jackor då jag gärna har lite större så köper jag stl 1.
    På HM kommer jag knappt i stl xs så jag tycker Odd molly är stora.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Tigerunge skrev 2008-08-24 13:49:52 följande:
    Jep, de är stora men de som har stora bröst upplever att just måttet däröver är litet. Men jag som har små upplever storlekarna som stora.
    *~Bugaboo RULES~*

Jag har medium eller 38 på överkroppen annars, inte stora bröst (75B) men upplever dem som små..men som sagt - det kan ju bero på ovana av just deras storlekar

• Stargirl
    kokoskärlek med bubblor skrev 2008-08-24 14:37:47 följande:
    Jag har medium eller 38 på överkroppen annars, inte stora bröst (75B) men upplever dem som små..men som sagt - det kan ju bero på ovana av just deras storlekar
    Jag är ju ingen expert. Men både min syster och en god väninna som har lite större byst upplevde att de var små runt bysten. Jag har stl 0 men de är riktigt rymliga som XS inte brukar vara. Jag skulle kunna ha en ännu mindre stl om det fanns vilket är knasigt
    *~Bugaboo RULES~*
  • Tigerunge

Och jag har 75c och upplever dem som stora så det där med bysten kan ju inte riktigt stämma då eller?

• karma5

Tack för alla svar, jag drar väl tex s i HMs trikåtoppar men deras blusar i S är för små. Jag som har 80C i bystmått kanske då inte kan ha Odd Mollys strl 2..

• Stargirl
    Tigerunge skrev 2008-08-24 14:42:29 följande:
    Och jag har 75c och upplever dem som stora så det där med bysten kan ju inte riktigt stämma då eller?
    Näe det är kanske just vissa modeller. Jag är genomgående stl 0 hos Odd molly men är normalt S. Förutom på jackor där jag väljer stl 1 då jag vill ha rymligare att kunna ha saker under jackan.
    karma5 skrev 2008-08-24 14:44:47 följande:
    Tack för alla svar, jag drar väl tex s i HMs trikåtoppar men deras blusar i S är för små. Jag som har 80C i bystmått kanske då inte kan ha Odd Mollys strl 2..

Jag skulle kanske testa stl 2 det motsvarar M. Men det kan ju variera på olika modeller.

Odd mollys stl.

0 = XS

1 = S

2 = M

3 = L

4 = XL

*~Bugaboo RULES~*

Ja, vi kan ju vara överens om att de är lite knasiga i storlekarna i alla fall

Svar på tråden Hur är Odd Molly i storlekarna?