• Noklen

Babyvakt med lång räckvidd

Jag är på jakt efter en babyvakt med lång räckvidd och tar tacksamt emot rekomendationer. Sträckan som den ska användas på är egentligen inte speciellt lång men från en husvagn och in till ett hus. Barnvakten som vi har funkar ända fram till husvagnen med slutar ta emot signaler när man går in i vagnen. Är en viss höjdskillnad på husvagnen och huset också. Någon som har någon babyvakt att rekomendera?

• Svar på tråden Babyvakt med lång räckvidd
  • Virriga V

philips avent har vi och den tycker jag är bra. alltför många betongväggar fixar den däremot inte att gå igenom. bor på gård och vi har babyvakten lite överallt och vi är runt och fixar i stall osv. tom maken tycker den är bra.

• skorpiona

Vi har också en Philips, vet inte vad modellen heter dock, den är gul och vit... Vi har haft den mellan hus och husvagn, och det har funkat bra! Bor i betonghus i etagelägenhet, och ena våningen går liksom in under en annan lägenhet, och där funkar den också bra trots mycket betong!

• ebbebulan

Vi har en Padwico 938 och har en räckvidd på 800 meter. Funkade klockrent när sonen sov en lur på dagen och jag var över till grannen en snabbis, bor i varsin villa med ca 50 meter emellan.

¤ min älskade bula, ebbe 080424 ¤
  • Gurkburken

Topcom 1010 har vi och vi är jättenöjda!
    Den är av Walkie Talkie-typ och har lång räckvidd.
    Vi köpte den framför allt för att ha på landet (hos mina föräldrar) där jag, maken och minstingen sover i egen stuga en bit från stora huset och på kvällen innan vi lagt oss så är det skönt att kunna höra om lillkillen vaknar.

www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl&artnr=340512

• Enigmia

Rekommenderar också topcom 1010, köpt på Clas Ohlson för 399 kr. Jättebra!! Det står att den klarar 3 km men då ska det inte vara väggar eller sånt i vägen. Men jag har bebisen sovande inomhus på övervåningen och går ut långa sträckor med min 17-månaders och hör ändå när bebisen vaknar. Jättebra tycker jag.

• Noklen
    Enigmia skrev 2008-08-26 13:13:16 följande:
    Rekommenderar också topcom 1010, köpt på Clas Ohlson för 399 kr. Jättebra!! Det står att den klarar 3 km men då ska det inte vara väggar eller sånt i vägen. Men jag har bebisen sovande inomhus på övervåningen och går ut långa sträckor med min 17-månaders och hör ändå när bebisen vaknar. Jättebra tycker jag.
    Det är ju det som är kruxet. Barnvakten kommer att stå i en husvagn och mottagaren inne i en stuga. Eftersom jag måste åka ca 10 mil för att handla den så vill jag veta att den verkligen funkar.
  • Enigmia

Ja, jag har ju inte testat men med tanke på hur långt den räcker när jag är utomhus och bebisen sover inne så borde det funka tycker jag. Men kan så klart inte garantera något. Är det långt mellan husvagnen och stugan?

• Noklen
    Enigmia skrev 2008-08-26 19:24:19 följande:
    Ja, jag har ju inte testat men med tanke på hur långt den räcker när jag är utomhus och bebisen sover inne så borde det funka tycker jag. Men kan så klart inte garantera något. Är det långt mellan husvagnen och stugan?
    Nä, det är inte speciellt långt men de ligger på olika nivåer. Stugan ligger lägre än husvagnen så signalerna måste liksom över ett krön. I meter sett så blir det inte mycket.
  • Enigmia

Tycker inte det ska vara något problem med tanke på hur mycket det har varit i vägen när jag har varit ute och ändå hört bebisen inne men som sagt kan inte garantera. Bara att testa om du vågar ta risken att det inte fungerar.

Svar på tråden Babyvakt med lång räckvidd