Killen glömde min födelsedag.
tycker du överreagerar! Jag slutade förvänta mig att folk skulle göra en stor sak av min födelsedag när jag var 12.
tycker du överreagerar! Jag slutade förvänta mig att folk skulle göra en stor sak av min födelsedag när jag var 12.
Ja, jag tycker nog du överreagerar. Vissa, inklusive mig själv, tycker att ens egen födelsedag är det viktigaste på jorden och att alla borde komma ihåg den, men andra ser det inte alltid så.
Det lite känsligt när man bara umgåtts i tre månader. När jag och min kille varit ihop i tre månader fyllde han år, inte jämt eller så men jag kände ändå att jag ville ge honom en present. Jag köpte en present som han ville ha och behövde för 4000 kronor och mina vänner skrek rakt ut att så kunde jag inte göra för då skulle jag skrämma bort honom. Dyra fina presenter säger att man är seriös i förhållandet och de trodde att han kanske inte bestämt sig ännu. De tyckte det räckte med en bok eller så för att hålla det på en "lagom" nivå.
Antingen så kanske inte din kille bestämt hur seriösa ni är. Eller så är han helt oromantisk. Eller så tycker han inte att han känner dig tillräckligt bra för att köpa en present (vilket också är oromantiskt)
Om jag vore dig skulle jag inte ta upp något om din födelsedag över huvudtaget utan låt det bero. Om ni är ihop nästa år kan du ju ta upp att du verkligen vill bli firad eftersom han inte gjort något detta året.
Jag förstår att du är ledsen. Ett ordentligt grattis ska man kunna få i alla fall. Tycker det är lite dåligt att han inte hört av sig när du sa att du var ledsen. Jag tycker nog du ska ta upp det med honom för då får du kanske en förklaring till varför han gjorde som han gjorde.
du överreagerar nog men födelsedagar har ju lite mer betydelse för vissa min man kommer knappt ihåg varken mig eller sig själv så jag har blivit härdad men det e inget som jag tar illa vid mig av men ex många av mina kompisar nästan gråter åt mig så det e ju olika ;)
Anonym (sårad) skrev 2008-08-24 16:00:31 följande:
Min kille brukar inte glömma min födelsedag (som bara är några dagar innan hans egen) men han brukar inte vara frikostig med födelsedagspresenter eller överraskningar. Däremot kan han vara frikostig utan vilken anledning som helst. Han vill ge när han själv tycker det, och vill inte känner sig tvungen att köpa något just en viss dag. Visst kan det kännas tråkigt, men jag har efter alla dessa år övertygat honom och nu blir det i alla fall blommor till födelsedagen
någon slags romantiker är han i alla fall.
Vem betalade för middagen? Du fick ju linnet av honom, då fick du ju en present.
varför ska man inte prata ut när man varit tillsammans tre månader????????
Det var dte löjligaste jag har hört. Klart man är tillsammans efter tre månader.
Anonym skrev 2008-08-24 18:08:06 följande:
Ja men du vet inte hur de är. Jag räknar med att jag är tillsammans med en kille när vi har kysst varandra. Då får han inte springa runder med andra tjejer.
Tyvärr är det många som tar saker på sms. Men han borde vilja träffas när hon säger att hon vill för att hon är ledsen.
Jag tycker det är äckligt faktiskt. Jag skulle aldrig få för mig att kyssa mer än en kille i taget. För kyssar är speciella det gör jag med den jag är tillsammans med och ingen annan.
jag förstår dej, jag skulle oxå bli upprörd. inte för att det egentligen gör så mycket utan för att man har en dag om året som verkligen är ens egen dag, och har man varit tillsammans i tre månader tycker man ju att man kunde få nåt litet extra!
träffade en kille som glömde min födelesedag, vi hade dejtat hela sommaren. men efter det rann det ut i sanden, kände att han lixom inte var intresserad...
Tycker att TS kräver lite väl mycket efter bara 3 månader. Hade dragit mig ur om det var jag som var killen. Anser att han försökte ju iaf att fira födelsedagen, men om det blir sådant liv om att den inte blev firad "tillräckligt" så kan jag bara tänka mig hur resten av förhållandet kan se ut.
Fast bara för att man har sex betyder det inte att man är tillsammans!
Lika bra och dra ett sträck över det och inte säga något, du fick en ny tröja och en trevlig middag! :) Mer än många får!
Tycker nog att du gör lite stor grej av det hela efter bara 3 månader, jag o min sambo har vart ihop i 8½år och han glömde min födelsedag i år...trots att jag fått present av både hans mamma o syster, inte på rätta dagen då men innan, och ändå ringde ingen klocka..när en vecka gått så sa jag på skämt när jag skulle få present och då sa han bara oj, trodde det var senare..? att jag skulle sagt nåt och gjort en tårta...det kan man tycka var dåligt, för inte ens grattis sa han då och jag har ännu inte fått nåt...visst fick jag en väldigt fin morsdagpresent i år men jag känner mej allt lite ledsen över att han glömde mej så och att jag ännu inget fått...men som sagt, efter bara 3 månader ska man nog inte bry sej om sånt så mycket...