• minismurf

Present???

På torsdag fyller mitt "bonusbarn" 15år!!!
    Skulle vara tacksam om någon har nåt/några tips på presenter då mitt huvud verkar ha fått idé torka.

Detta har jag funderat på;
    * Dunk med bensin(till moppen hans)
    * Presentkort(så han kan köpa pc-spel, ps-spel)
    * Pengar(men hur mycket ska/borde man då ge?)

• Svar på tråden Present???
  • Hemliga 72an

1 dunk bensin + 500 kronor!

• minismurf

Tack för de tipsen. Någon mer som har lite tips?

• Bevabus

I tonåren så går alltid pengar hem mer än saker
    Då kan dom köpa precis det dom vill såvida dom inte har en önskelista som man kan gå efter.
    Men gör klart för honom att det ska gå till nåt vettigt, kanske ett dataspel han har velat ha länge, och inte godis eller nåt annat trist

• abnocto

Dunk med bensin lät superbra. Olja till kanske?
    Känner du till något speciellt fikaställe de går till, köp ett presentkort dit. Lite roligare än pengar.
    Eftersom han fyller 15 år antar jag att han får en moppe. Kanske någon del han behöver till moppen? Har han hjälm och bra lås, annars är det ju bra?
    Ett par bra handskar nu när det börjar bli kallt.
    Istället för pengar kan man köpa presentkort som går i i stort sett alla affärer, då måste han handla upp dem och inte spara.
    Kanske ett halvårs försäkring på moppen beroende på vilken deal man gjort med grabben/dottern.
    Är det en tjej är ju en korg med hårsaker bra om hon är intresserad av sådant, locktång eller vad de nu vill ha.
    Kanske presentkort på en klippning?
    Min grabb fyller 15 i november så jag funderar mycket på detta

• abnocto

Såg att det var en kille nu. Har han börjat få skägg så han behöver en rakapparat?

• minismurf

TAck åter igen för tipsen.
    Tycker att det är lika svårt varje gång pojken fyller år.
    Oftast önskar han sig bara pengar men denna gång säger han bara "jag vet inte"...

abnocto- Nej han har ingen direkt skäggväxt men en rakapparat kanske kan vara en bra grej till nästa år

Får klura vidare lite till innan jag bestämmer mig.

• Post partum

-Biocheck ifall han gillar att gå på bio?

-Presentkort (bättre än pengar som kanske "försvinner" på småtjafs, men tänk på att köpa på en etablerad butik för om de går i konkurs är presentkortet värt nada)

-Biljetter till någon konsert

• abnocto

Fast även några fjun på överläppen kan kräva sitt

Min grabb kommer bl.a att få en moppe, vi letar just nu efter ett fynd. Sedan blir det en litet tält, som jag vet han vill ha som han kan ta på cykeln när de sticker iväg. Sedan har jag inte kommit på mer ännu men jag har ju några månader på mig.

• Jo  anna

Tycker inte du ska ge pengar, i så fall presentkort. Visst det är kul med pengar, men går oftast till massa skit ändå.

• minismurf

Jag har ju några dar till på mig...
    Ska iväg på torsdag förmiddag så jag kan tänka mig att jag bestämmer mig då

Tack åter igen för era tips...alla värt att ha i minnet.

Tack!

• Maskot

Jag tycker dina egna förslag var superbra. Presentkort eller pengar är väl en smaksak. Presentkort kan man ju "låsa" så att de går till ett klädesplagg om det är det man vill ge. Pengar är annars uppskattat- ungdommar i den åldern träffas och fikar. Jag tycker det är OK att pengar kan gå till sånt lyx.

• mormor 1965

Det som mina tonåringar har gillat är seriekort/biljett till bio. Alltid populärt. Typ 5 biobesök. Kolla biograferna vad de har att erbjuda. Eller prenumerera på en tidning han gillar.

• Biggan42

Presentkort är alltid bra!

• minismurf

Hej allihoppa!

Jag köpte en dunk med bensin, ett set med duschtvål,deo och parfym och ett bäddset till honom. Detta va något som blev mycket uppskattat.

Mvh Anna

• mormor 1965

Oj, du slog på JÄTTEstort! Min bonusson 11 ,som bor hos oss varannan helg, brukar få EN present, typ en bok eller pyjamas. Och min sambo köper inte heller större saker till mina tre döttrar. Så olika det kan vara. Men det låter ju som om ni har en bra relation.

• abnocto

Tycker det är bra med bra relationer och 15 år är stort i deras liv. Min sambo köper inget till mina barn som alltid bor här men jag säger inget om det för barnen vet ju inte att jag betalar för allt de får. Alla är vi olika.
    Bäddset var bra för det brukar faktiskt uppskattas i den åldern.

• minismurf

Abnocto- Jag å pojkens pappa bor inte ihop nu men även annars köpte även jag nånting till pojken eller så va jag med å betalade på det han fick. Men som sagt alla är vi olika å har olika möjligheter

Mormor1965- Tycker om att köpa presenter, julklappar m.m till barnen. Fast hade jag köpt nåt som riktigt dyrt så hade det troligtvis bara blivit en present eller julklapp. Man behöver ju inte köpa flera stycken för det är ju faktiskt tanken som räknas egentligen

• abnocto

Tror vi tjejer tycker att det är roligare att köpa presenter än vad karlar tycker, jag skulle också köpt om sambon haft barn. Bara för att det är sååååå roligt.

Svar på tråden Present???