• Twixie

Tips mot slitna hårtoppar!

Jag behöver tips vad som kan göra slitna hårtoppar lite finare. Att klippa håret (vilket ju annars är det bästa alt ) är inte aktuellt då vi kommer att gifta oss om tre veckor och jag kommer efter bröllopet ändra min frisyr helt och hållet, samt att jag behöver allt mitt hår för frisyren. Däremot behöver mina stackars toppar fräschas upp då de inte ser alltför lyckliga ut

Vet inte om det är av betydelse men jag har tunt hår (mycket fina hårstrån), håret blir lätt fett...

• Svar på tråden Tips mot slitna hårtoppar!
  • lia76

Hmm ja du, det går ju inte att reparera kluvna hårtoppar.
    Kan du inte klippa bara 1 cm då?

Annars är det hårinpackning du får göra...
    FInns inpackningar som man massear in efter att man tvättat håret och som inte sköljs ur.

Gå till en frisör och köp ordentliga grejer istället för det som finns i affärer

Vecka 39
  • SpecialK

såna där serum typ glansdroppar kanske. De är ganska dyra, men de ska man ha på i topparna.

• Twixie

Vet att det inte går att reparera - tänkte mer på att få dem mindre fula .  Hm, kanske frisören kan ha på såna droppar då där de kan kommas behövas för frisyren.

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღ Malte ღ¸.?°´¯)
  • Zemcia

droppar och så fönar du eller plattar de så dem inte är helt tuffsiga.

• Twixie
    Zemcia skrev 2008-08-24 22:17:29 följande:
    droppar och så fönar du eller plattar de så dem inte är helt tuffsiga.
    Serumdroppar då? Tack för tipset! Det är just det tuffsiga jag vill få ned.

Nu låter det säkert som jag har jordens värsta kaluffs men den frisyren jag valt och som passar bäst kommer det att synas väldigt mycket av topparna och därför vill jag fräscha till dem innan. Klippa 1 cm gör tyvärr itne så stor skillnad då det är slitet av att jag jämt sätter upp håret i slarvig knut eller toffs.
    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღ Malte ღ¸.?°´¯)
Svar på tråden Tips mot slitna hårtoppar!