• Annah B

nån mer som blev sjuk efter förlossning? hjälp!

en vecka efter att jag födde min dotter fick jag sky hög feber upp til 39 grader.. det har jag nu haft i fyra dagar...
    det är INTE mjölkstockning som alla tror när jag berättar o jag har inte ont någon annan stans heller..
    är det nån annan som fått feber hux flux efter sin förlossning? har inte ringt till sjukhuset ännu då jag trodde det skulle ge med sig.. : (
    tacksam för snabbt svar...

• Svar på tråden nån mer som blev sjuk efter förlossning? hjälp!
  • Mamma Mio

Det kan vara barnsängsfeber...du måste kontakta sjukhuset....

Man har dessutom lättare att bli sjuk efter förlossning, man har lite sämre imunförsvar.....

Men ring och kolla...man kan bli dödligt sjuk om man inte får vård om det skulle vara endometrit......

• snart tre

Barnsängsfeber är något som var mycket vanligt förr när hygienen på sjukhusen var sämre - ring och be att få bli kollad. Det låter som iom du dragit på dig någon slags infektion och då behöver du medicin.

• vb21

Jag blev väldigt sjuk, hade som du, väldigt hög feber i ca 2 dygn+ en hemsk smärta i nerdre magen, som nån hade sparkat mig typ 100 gr.
    Detta började 6 dar efter jag fött vår dotter, åkte in akut och dom konstaterade en kraftig livmodersinfektion, fick dubbla doser antibiotika och blev bättre efter någon dag!
    Dom sa att det var VÄLDIGT ovanligt att det händer när förlossningen varit normal, men det kan hända, jag tycker du ska ringa nu!

• vb21

Ser att du fött på ks, det gjorde jag med, kan kika om jag hittar nummret!

• Hani A

Jag blev sjuk efter att jag fött min son, jag hade hög feber och hade så ont i kroppen att jag inte ens kunde vända mig om i sängen.
    Det gick över efter två dagar, men det var jobbigt eftersom jag inte kunde ta hand om sonen under den tiden.
    Jag blev sjuk ca 3 dagar efter att jag kommit hem från BB.
    Jag gick inte till sjukhuset eller nåt, det försvann av sig självt men det hade nog varit bättre att kolla upp det.

• snart tre

Min kompis fick livmoderinfektion också med feber och hela baletten men blev bra så fort hon fick antibiotika!

• vb21

tror jag har kastat pappret, men ring ks och be dom koppla! krya på dig

• Whilma

Hej!
    Jag blev oxå göör dålig efter några dagar med feber och ont i hela kroppen. Men jag fick göra en gyn undersökning när vi var inne på bb vård i hemmet för Oliver det ligger nämligen där gyn är och det visade sig att det fanns rester från förlossningen kvar så jag fick antibiotika för livmoders infek. och nått annat som skulle göra att livmodern drog ihop sig och att det skulle komma ut. Det blev inte bra iallafall så jag fick sövas och de gjorde en skrapning.
    Hoppas det ger sig för dig!!
    Whilma

• Annah B

jsg åkte in till ks igår o mycket riktigt... livmoder infektion..
    nu går jag på dubbla antibiotika o det känns redan bäätre

• silhuett

Hör av dig till din BM, det kan vara en infektion i livmodern.

Jag fick också 39 grader ca en vecka efter förlossningen, dock var det varken infektion eller mjölkstockning. Min BM sa att det kan bli så ibland pga den stora omställningen i livet när man får barn..

• Dramaonline

(Jag fick en sårinfektion i mitt kejsarsnitt, en vecka efteråt: det var 39 graders feber, jätteont + att det inte läkte. Blev bättre med antibiotika.)

• AnnCha78

hejsan. jag hade oxå hög feber. det va barnsängs feber jag hade... skriv till mig o berätta . så ska jag berätta om mig sen.

Svar på tråden nån mer som blev sjuk efter förlossning? hjälp!