• therre

Kostnad för myggdörr / myggnätsdörr?

Jag har konstaterat att vi måste ha en myggdörr för jag vägrar ha öppet balkongdörren Någon som vet ungefär vad de kostar? Dörren är väl standard, ungefär 210-220 cm lång och 80-90 cm bred. Kan de ligga på kring 600-700

• Svar på tråden Kostnad för myggdörr / myggnätsdörr?
  • MrsHawkins

Funkar det ett myggdraperi så finns det billigt på Rusta. Kolla om du kan se priset här: www.rusta.se

• therre

ja, vi har myggdraperi i köket, eller sånt där med kardborre som man sätter fast, men jag skulle vilja ha dörr

• MrsHawkins

Jaha!! Ok....det kostar säker inte så mycket om ni snickrar en ram, sätter fast gångjärn o häftar dit myggnät.

• therre

nä, det skulle nog kanske inte bli så dyrt men frågan är ju om en viss person orkar det kardborre i dörr är lite tveksamt när man har barn

• MrsHawkins

O en viss person är?

Om det inte funkar med karborre så sy en kanal så o sätt upp på sån där...vad heter det då? Som vissa har till cafégardiner...ingen stång alltså utan en sån där töjbar gummiklädd lina typ.....

• therre

mrshawkins -> hrm, jag vet vad du menar men kommer inte ihåg vad det heter nu men det håller inte tätt även om man lägger en tyngd nertill o dörr är ju snyggare

det är sambon. jag befattar mig inte med att spika o skruva

• MrsHawkins

Jo, dörr e snyggare, det håller jag med om!

Om sambon inte får tummen ur så då får väl du fixa det!

• therre

pratade nu med min pappa o där han köpt deras måttbeställda myggfönster kostade de kring 500:- / st så dörren lär nog isf gå på kanske 1000 :-.

• MrsHawkins

Det lät dyrt....borde vara billigare att göra ett själv...

• therre

ja, jag tyckte också att det lät ut dyrt, men han visste inte. bara en chansning eftersom att han visste att fönstren gick på 500:- (dessa fönster var tom bara 80 cm breda!)

• MrsHawkins

Iofs lär dörren hålla ett tag....så slår man ut summan på flera år blir det säkert inte så dyrt om man tänker så......

• therre

nej, det blir det ju iofs inte och balkongdörren har ju standardmått ska springa o höra mig för imorgon vad det kan kosta

Svar på tråden Kostnad för myggdörr / myggnätsdörr?