Inlägg från: FrökenHoppsan |Visa alla inlägg
  • FrökenHoppsan

kläder fram o tillbaka? Hur gör ni?

Innan hade vi också bråk om kläder, eller riktigt i början.. Nu har jag levt med bonusbarnen i 4 år..
    Till en början när dom separerade så delade dom också upp barnkläderna, så att det fanns kläder på båda ställena, men så blev det ett himla tjat.. vilka kläder som fanns var osv.
    Tills en dag då jag fick nog, och packade precis alla barnkläder som inte jag hade köpt själv åt flickorna i en stor påse å skickade det till biomamman...
    Så nu har vi skilda garderober på båda ställena, vilket ju egentligen e det bästa! Vi har alltid våra "finkläder" här om ska på ngt sånt, vi har alltid vardagskläder, stölvlar..o.s.v Man vet vad som finns helt enkelt. Och vi köper själva det vi tycker att vi behöver..
    Å nu funkar det så bra så råkar något av "våra" klädersplagg slinka med hem till mamman så skickar hon med det nästa gång dom kommer till vårt. Och likadant om något kommer hit till vårt..
    Detta kan kanske låta konstigt för vissa, att ha två skilda garderober.. men för oss blev detta den perfekta lösningen,och en sak mindre att bråka om!

Svar på tråden kläder fram o tillbaka? Hur gör ni?