kläder fram o tillbaka? Hur gör ni?
Mina barn har "vanliga kläder" på båda ställena. Vinterkläder brukar vi försöka dela på. Ibland köper han vinterskor och jag overall eller något i den stilen och så har man sådant tillsammans. Brukar aldig bli så att man betalar den andre utan det jämnar ut sig. Känns lite onödigt att ha två overaller och två par vinterskor till ett o samma barn så därför gör vi så.
Nu kommer sonen att bo här, förutom varannan helg. DÅ jag kommer att ha underhåll och barnbidraget så handlar jag kläderna. Då skickar jag med dem när han åker till pappa. Okej, det kanske kommer att finnas ett par gummistövlar eller så hos pappa, men han ska inte behöva köpa en massa kläder som knappt hinner användas innan de är för små (om han inte själv vill).
Jag skulle aldrig hålla på att skicka "vanliga kläder" emellan hemmen om det är vv-barn. Endast det som barnet har på sig och kanske nån extra fin klänning eller så om han frågar om han får "låna" det (kanske är nå speciellt tillfälle). Men vi har inte handlat typ julkläder eller nå sånt gemensamt heller. Jag kanske har handlat och sen har barnen haft det på sig även hos pappa.. eller tvärt om. Vad spelar det för roll.
Jag tycker det är omoget av din sambos ex att säga sådanna saker som att barnet ser TJOCKT ut i vissa kläder.. Shysst lixom.. JAg skulle oxå tröttna om det va bråk om pengar och kläder.
När min bonusdotter kommer hit så har hon oftast "mammakläder" på sig (inte mammakläder som i gravidkläder utan kläder som hennes mamma köpt). De kläderna lägger vi undan så att hon kan åka hem till mamam med dem igen sen.