• Tola

ska kattmamman vara så här efter förlossning? snabba svar gärna!

iförrgår natt fick vi tre kattungar! ganska oväntat!
    nu tycker vi att mamma är lite underlig! hon lixom rycker i bakdelen! såg det först när dom diade så jag tänkte att det kunde vara som våra feter värkar.. men nu har hon gått o gömt sig lite här och där och lixom... ja rycker.. ser nästan ut som om hon försöker klämma ut något.. också brukar hon ställa sig uppåt med bakbenen!
    lite svårt att förklara!

• Svar på tråden ska kattmamman vara så här efter förlossning? snabba svar gärna!
  • Heidsan

Sök på gula sidorna eller eniro, titta i en telefonkatalog.

• Majsan70

Hon bör vara med ungarna större delen av tiden när de är alldeles nya. HOn skall inte dra sig undan och hon skall inte kissa mer än normalt, såvitt jag vet.

Kolla på gula sidorna efter djursjukhus där ni bor.

Vart bor ni föressten?

• Tola

kramfors! 10 mil ovanför sundsvall

• Suzanna

Hör av dig när du ringt är du snäll!

• Tola

pojkvännen är och ringer nu på övervåningen...

• Tola

det är bara mssa telefon svarare som hänvidar till andra telefon svarar eoch är det stängt! nu ska vi ringa agria! men då måste vi åka hem (är hos mamma nu) eftersom det kostar pengar! jag hör av mig om hur det gått!

• Medde

Hoppas allt går bra med mamman!

• Tola

inte vad vi har hittat..till nyland alltså!

dom på agria sa att det inte var nån fara! att vi skulle avvakta! det kunde tydligen vara en till på väg eller bara eftervärkar! närmaste vetrinär var 10 mil härifrån när vi ringde och då hade dom bara öppet 15 minuter till! annars fick vi vänta tills imorron!

• Tola

***SÅ HÄR GICK DET!***

kattmamman blev inte bättre så i morrse ringde vi (Igen) och vi fick en tid! där hittade domtvå dödar ungar i magen och skulle hon inte poereras nu så skulle hon dö! så alternativet var då endera att avliva henne eller att hoppas på att operationen skulle gå bra! eftersom ungarna legat döda i magen så länge (sen i natten emot lördag) så skulle livmodern vara.. ja "dålig" så han sa att det var lika bra att ta ut den också!

operationen tog längre tid än väntat och jag trodde det inte skulle gå bra!
    men det gjorde den och nu är det bara att hoppas att hon blir bra igen! har just matat ungarna med nappflaska och det gick ganska bra!

så så gick det! :/

• Lizza

åhh, hon kände att det var bebisar kvar då kanske .....skönt att mama katt klara sig! kram!

• Suzanna

Åh va slönt att ni fick det kollat. Hoppas hon blir bra snart- så bra att ni ringde in igen.

• Tola

sedan igår kväll har hon legat med missarna!:) och verkar må bra! och ungarna också!

• Whippet Monday

Vad skönt att allt ordnat sig!! Skulle ha blivit så rädd, jag med. Har själv en kattkille så det blir ju aldrig något smått med honom men bra att veta vad som _kan_ hända en kattmamma.

Lycka till med alla katter!

• Maddo86

Åh vilken tur!!! Stackarn, hon måste haft ont!

• Nightwish3

ger en liten kram till den underbara kattmamman och hennes underbara matte, som valde att operera och rädda henne

Lycka till med dem små missarna och mamman

Svar på tråden ska kattmamman vara så här efter förlossning? snabba svar gärna!